Dag 10 Silkeborg – Viborg 54,14 km (908,84 totaal)

3.38.02

10.30 - 14.15

Om half 8 werd ik wakker. Een sms'je van mama! Die is er al vroeg bij. Ontbijt op bed gehad van Wouter?Het geeft me weer frisse moed en na de toch nog goede nachtrust ben ik klaar om mijn band te lappen. Dat heb ik op mijn 12e een keer geleerd van papa.... Hoe ging dat ook al weer? Eerst fiets op z'n kop, stuur recht (hij viel namelijk al bijna om toen het stuur scheef stond) en band lichten. Al vrij snel had ik een gaatje gevonden en met de lekzoeker was de exacte locatie snel gevonden. Band weer leeg (dat had papa mij een paar weken geledennog even ingefluisterd voor de zekerheid), schuren, solutie erop, plakker erop, drogen. Toen checken. Er zat nog een gaatje in. Het stukje steen dat het had veroorzaakt zat er zelfs nog in. Hele ritueel nog een keer. Toen leek de band vol te blijven. Ik ging nog maar even naar binnen om e.e.a. op te ruimen. Na een minuut of 15 was de band nog even stevig als toen ik wegging, moet goed zijn. Alles weer op zijn, plek, band hard oppompen en een testritje maken. Ik reed naar de jeugdherberg waar ik de dame van dit appartement vroeg of ik een fietspomp mocht lenen. Mijn handpopmpje kon de band niet super hard opgepompt krijgen. (Of mijn armspieren zijn niet ver genoeg ontwikkeld...) Een goede pomp met barmeter kwam tevoorschijn en ik pompte tot 59. Er stond 'max 60' op mijn band, dus dit moest goed zijn. Weer terug bij het appartement was de band nog steeds super hard. Ik heb rustig een brunch klaargemaakt, fiets volgeladen en om half 11 ben ik vertrokken. Ik wilde niet te ver vandaag, vanwege de bandlaptijd en de barre tocht van gisteren vond ik Viborg wel een goed doel. Zo ongeveer 50 kilometer. Eerst de route terugvinden, dat was snel gelukt. Toen een paar flinke klimmen. Daarna wel wat heuvels, maar allemaal goed te doen. Om de zoveel kilometer check ik toch even mijn band. Blijft keihard (nou ja, bijna 60 bar hard).Weer een paar grindpaden en uiteindelijk weer een heel fijn lang fietspad dwars door het mooie landschap, zonder veel klim en klauterwerk. En het weer? Prachtig!! Geen noemenswaardige wind, veel zon, FIJN! Tot in Viborg leidde dit pad. Daar was het met behulp van de kaart niet zo moeilijk om de jeugdherberg te vinden. Om 14.15 uur was ik er al. Ruim 3 ½ uur fietsen en ik kan hier gaan genieten van de zon, want die schijnt volop vandaag. Nog even de stad bekijken en wat eten. Ik bekijk later wel wat morgen ga doen.

Liefs Kelly

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!