Dag 19 Verona – Ferrara 132,58 km (1732 km totaal)

Gisteravond (ik weet het, het hoort niet bij vandaag, maar om een deel 3 van die dag op mijn blog te zetten, vond ik een beetje overdreven...) zaten Kees en ik heerlijk op het terras, zoals te lezen was in deel 2. Ik wilde graag een foto van ons daar. Toen ik dat ging proberen met de zelfontspanner (daar zijn we gek op, Kees wel op een heel andere manier dan ik, hahaha) bood een man aan om de foto te maken. Nou ja, eigenlijk zijn vrouw, die kon dat wel goed, zei hij. We raken aan de praat, zij komen ook uit Nederland, ook op fietsvakantie, maar zij gaan naar Venetië, ze zijn er over een paar dagen. We wisselen ervaringen uit. Zij reizen niet met Reitsma's route en vinden hun route niet super beschreven. Mijn boekjes erbij gehaald, erg leuk allemaal. Dick en Hilde gaan morgen tot Montagnana, wij willen tot Ferrara. Als we gaan tanden poetsen, komen we ze weer tegen. Er speelt een man (van de receptie) op zijn gitaar. Iets dat Dick waarschijnlijk ook gaat leren als hij weer thuis is ;-).


De rest van de nacht is erg onrustig. We hebben weing gefietst gisteren, dat is te merken aan ons lijf. De muziek houdt aan tot zo'n beetje half 4. (De camping vraagt stilte vanaf 0.00 uur, maar dat geldt denk ik niet voor de halve hippies van de camping, haha) Mensen lopen langs, het is hier erg vol, er is wel genoeg plek, maar wel vol op alle andere manieren. Ook nog volle maan. We hebben slecht geslapen.


De fietsdag van ruim 130 km gaat prima. Heel vlak gebied, de Po vlakte. Rijdt lekker door. We rijden met zo'n 35 - 40 graden, maar dat is niet echt te voelen omdat we zo'n vaart maken. We zien mooie villa's, oude bouwvallen en alles ertussenin. Montagnana was ook wel leuk, eerst de stadmuur door, dan de stad, dan weer eruit. De touristeninfo had siësta van 12.30 tot 16.00 uur. Zoals veel winkels hier. Maar toch hebben we vandaag 3 stempels!


Het weinige slapen is niet zo goed voor mijn humeur, vast herkenbaar voor diegene die mij in die hoedanigheid kennen. Gelukkig is mijn skat vrolijk en lief. Na de boodschappen de camping gevonden. Zeeën van ruimte, rustige omgeving. Een groter contrast met gisteren bestaat haast niet. Ik maak een lekker maaltje, tortilini (wederom op advies van een medewinkelaar de beste gekozen), lekker sausje van tomaten en andere groente. Nog een salade erbij met feta... Heerlijk hoor. Ik ben behoorlijk weg van deze tortillini, dus als we in Rome zijn, zorg ik dat ik extra ruimte heb in mijn fietstassen voor dit soort dingen. En olijfolie natuurlijk!!!

Op tijd slapen, morgen niet zo ver, ongeveer 75 km. Kunnen we uitslapen, rustig chillen op de camping en dan tegen het middaguur vertrekken.

Reacties

Reacties

Marja

We kennen je, met alles erop en eraan, dat maakt dat jij Kelly bent! :D:D Zie ook die lekkere maaltijd voor me op een mooi plekje, met een vrolijke skat!

Buurtjes Nel en Rob

Leuk al die verhalen en foto's,jullie zullen wel lekker genieten en bruin worden met die warmte.
Groetjes Nel en Rob
Natuurlijk ook van jullie poezen gaat goed maar....
ze missen jullie wel miaauww !!!!

sjaan

Tja, for better and for worse zeggen ze altijd en het zal vast ook wel eens andersom zijn..... Ben benieuwd naar de Italiaanse receptideetjes waar jij mee terug komt!

Hilde en Dick

Leuk te lezen dat jullie goed in Rome zijn aangekomen.
Complimenten zoals je dit allemaal beschrijft.
Veel succes met jullie volgende fietsvakanties.
Het was leuk met jullie kennis gemaakt te hebben.

Groetjes, Hilde en Dick

Kelly

Hallo Hilde en Dick,

Wat leuk dat jullie een reactie plaatsten! Hoe is het met jullie gegaan? Zijn jullie goed in Venetië aangekomen? Is Dick inmiddels begonnen met gitaarlessen ;-)?

Hartelijke groet,

Kees en Kelly

Hilde en Dick

Hallo Kelly en Kees

Alles is goed gegaan.Wij hebben een mooie tocht gehad naar Venetië.Het gitaarspelen laat ik maar over aan diegene die het al goed kunnen :-).Wij willen in 2012 jullie route fietsen, maar dan tot Florence, dan naar Livorno en met de autoslaaptrein naar huis. Hebben jullie al plannen voor 2012? Wij wensen jullie fijne feestdagen en een mooi nieuw fietsjaar.

Groetjes, Hilde en Dick

Kelly

Hallo Hilde en Dick,

Leuk dat jullie de route ook gaan doen! Wij hebben plannen voor 2012, in de meivakantie naar de Middellandse zee (De groene route naar....) en in de zomervakantie een deel van NSCR, Engeland, Schotland, Noorwegen.

Hier is mijn mailadres, dat is wat handiger: kellyswinkels@hotmail.com

Voor jullie ook fijne feestdagen en een goed en sportief 2012!

Hier nog een link naar mijn online fotoboek. De papierenversie is natuurlijk nog mooier, maar misschien wel leuk om te bekijken..

http://www.albelli.nl/onlinefotoboek-bekijken/fe5875bf-82e4-41ee-ae43-389a33d6007a

Hartelijke groet,

Kelly

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!