Dag 7 Schleswig – Øster Løgum 90,87 km (687,3 totaal)

8.15 - 17.20

7.09.21

Wat een warmte vannacht! Dit ga ik zeker vaker doen. De kinderen waren vrij snel stil en ik heb best wel vast geslapen. Vanaf half 8 was er ontbijt mogelijk en ik stond al klaar. Lekker ontbeten en een banaan mee voor onderweg. (Die zit overigens nog steeds in mijn stuurtas en heeft het niet zo naar z'n zin gehad, deze rit... Helemaal beurs.) Wanneer ik op pad ga, moet ik eerst de route zien terug te vinden. Ik vertrouw op mijn kaartkennis en ga een kilometer naar beneden, de berg af. Maar dat klopt niet!! Ik moet helemaal de andere kant op. Lekker dan. Weer een km omhoog. Gelukkig vind ik de route vrij snel terug. De heuvels zijn er nog steeds, maar het gaat best. Ik slinger lekker over de kaart heen, want saai een rechte weg volgen is er niet bij. Ik fiets maar door en heb na 40 km nog geen pauze gehad. Ik zie dat ik bijna in Denemarken ben. Daar maar pauzeren dan! Het geeft een lekker gevoel om in Denemarken te zijn. Het land dat zo geliefd is bij fietsers. Ik merk het ook gelijk aan de weg. Mooi asfalt en ik vind ook de bewegwijzering mooi.Eerst ga ik even langs de pinautomaat. De Deense Kronen zien er heel mooi uit. Weer eens wat anders! In een supermarkt koop ik een paar broodjes en eet die lekker op. Het fietsen gaat lekker. Ik ga niet zo hard, de wind doet weer goed zijn best, maar ik geniet. De namen zijn hierniet altijd even gemakkelijk omuitte spreken.Wat dacht je van: Bolderslevskovvej of Bregnehøjvej en Præstegårdsvej...!!

Er gaan ook nog een paar kilometer over een bospad. Leuk, maar erg hobbelig en het kronkelt alle kanten op. Wanneer ik deze weg volg, kom ik lang een heel oud bruggetje. Hoe langer ik in Denemarken ben, hoe zonniger het wordt. En daarmee ook warmer! Wel fijn, want vanmorgen was het nog erg koud.

Na een heleboel tunneltjes kom ik op een gravel/grindweg uit. Dat hoort bij de route, dat is de Hærvejen. Na 3! kilometer grind komt er eindelijk weer asfalt. Die steentjes zijn niet zo leuk om over te rijden. Hoezeer het ook hoort bij de traditie, het is niet mijn favoriete stuk van de weg. Dat stukje asfalt dat ik zag was maar 100 meter lang, was verdekt opgesteld en na de bocht: nog meer grind! Met een gangetje van ongeveer 7 km/u baan ik me een weg tussen/over/door de steentjes. Af en toe hoor ik er één wegschieten onder mijn band. Kan nooit goed zijn. Gelukkig heb ik ‘anti-lek banden'! Onderweg komt er nog een boer op zijn trekker langs

Wink
. Hij doet aardig wat stof opwaaien. Maar nog meer als er ineens een vrachtwagen uit een zijweg komt. Hij komt bij een, hoe kan het ook anders, grind ‘fabriek' vandaan. Na nog eens 4 km steentjes kom ik bij Urnehoved, een eeuwen oude plaats waar vroeger koningen bijeen kwamen. Leuk om daar te staan en de geschiedenis te voelen. Dan gaat mijn tocht weer verder door de grindbak. Nog 1 ½ km, dan weer asfalt. Tenminste... Als ik zou willen, mag ik de traditionele route over de rest van het grindpad volgen. Ik vind dat ik wel genoeg grind heb gezien vandaag en ga over asfalt verder. Het is fijn rijden hier. De wind mag wel wat minder, maar de heuvels zijn leuk en bieden een mooi uitzicht. In Øster Løgum vind ik al heel snel de herberg die ik wilde bereiken. Deze is echter nog te koud, dus kan ik gebruik maken van de B&B die de boerderij ook heeft. Lief en klein slaapkamertje, grote ruimte met banken en tv om me te vermaken. Heerlijk dit. Ik ben zo blij dat ik hiervoor heb gekozen en niet koud in mijn tentje zit. Wat ik morgen ga doen? Richting Vorbasse of Billund. Straks lekker bijkomen en relaxen, nu nog even aan de blog. Het is zo leuk om de reacties te lezen! Bedankt daarvoor.

Liefs Kelly

Reacties

Reacties

Wouter

Anti-lek banden, kan me heugen dat je in een eerder blog nog liet weten dat je een lekke band had ;)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!