Dag 26 Lago di Bolsena – Lago di Vico 71,76 km (2255,46 km totaal)

6.10 - 12.50

Nog moe maar met licht vertrokken. Eerst een stukje onverharde weg die behoorlijk wat kuilen bevatte. En omdat ik één spaak minder heb, rijdt dat extra vervelend. Steeds bang dat er nog één breekt of dat er een groter slag in mijn wiel komt.

Na een kilometer of 3 zou er een klim komen die in mijn boekje stond omschreven als: '200 m 9-16%'. Dat zou wel een goede spierwakkermaker zijn. De muur kwam in beeld en we schrokken wel even. Dichterbijgekomen zien we doodleuk een bord staan met een stijgingspercentage erop: 20%!! We hebben het beide helemaal kunnen fietsen. Heel langzaam en een beetje zigzaggend over de weg kwamen we boven, gelijk buiten adem.

Verder vandaag een paar kleine klimmetjes over verdraaid beroerd asfalt. Een soort lapjesdeken van hompjes asfalt aan elkaar en ook flinke gaten erin. Heuvel op vervelend, maar heuvel af zo mogelijk nog meer. De zon scheen, maar met bril konden we de weg niet goed zien omdat er ook halve schaduwen op de weg vielen. En tijdens de afdaling in de schaduw gaat de bril ook op, want vliegjes zitten graag in ogen! Dit waren 15 kilometers afzien voor mijn fietsie.

Ook nog een stuk van 11 km vals plat naar beneden! Dat ging wel fijn. Zonder trappen haalde ik de trappende Kees wel eens in, omdat mijn fiets zwaarder beladen is. Wel grappig om te zien. Kees die lichtjes trapt, ik die iets sneller langsrijd, 'Hèy' zeggend met bijbehorend handgebaar. (Kan Wouter goed nadoen!)

Als we een supermarkt zouden zien, gingen we gelijk boodschappen doen, we zijn een beetje voorzichtig geweest met het uitstellen hiervan. Een half volle wat vreemd uitziende supermarkt was ons opgevallen, naar binnen, ingeslagen en weer verder. Daarna volgden nog 5 supermarkten die we liever hadden gehad, het assortiment inmiddels kennend, maar goed... het avondeten was wel binnen.

Een laatste klim brengt ons in een toch wel vrij heet geworden zon iets na 12.00 uur naar het Lago di Vico. Daarna nog een km of 8 naar de camping. Daar siesta houden, fijn, deze warmte met schaduw! Zelfs om half 6 zitten we nog in de schaduw. De hitte zit goed in ons lijf. We hebben beide ook nog even lekker kunnen slapen, het vroege opstaan is nu toch wel voelbaar.
Morgen Rome!!!

sjaan