Dag 5 Namur – Fumay 93,04 km (totaal 575,74 km)

8.45 - 16.10

Vandaag zal ik niet beginnen te vertellen hoe koud het was, want dat weten jullie inmiddels wel... Om een uur of 6 werd ik al wakker, maar dat was wel erg vroeg. Het ontbijt was vanaf 7.30 uur. Met de mensen van gisteren ook ontbeten. Was wel weer leuk. Toen alles ingepakt en weer back on track. De weg begon mooi. En daarmee bedoel ik deze keerhet asfalt. Na 3 km KASSEIEN!!!! Wat een rotdingen. Want met 7 km/u over zo'n hobbelbaanrammelen is geen pretje. Mijn fietsschudde bijna uit elkaar!! Na een kilometer weer gewoon asfalt (voor Belgische begrippen dan). Vervolgens zie ik een weer een bordje dat het fiets/wandelpad er weer aan zit te komen. Weer die &%#@% stenen!! De fietsers die mij zijn voorgegaan hebben een eigen pad gecreëerd door de berm en dat volg ik ook maar. En naast me zie ik prachtig asfalt!! Als ik daar na een paar km ook op kan, doe ik dat gelijk. Heerlijk! Dan nader ik het plaatsje Anhée. En echt... de naam doet het al vermoeden.... ! (Nu ken ik iemand die deze naam met veel meer overtuiging kan uitspreken, ik zal geen namen noemen ;-pp, maar zo voelde het wel.) Ik ben blij dat Kees alle schroefjes goed vastgemaakt heeft... anders was ik waarschijnlijk verdergegaan als een Flintstone. Alleen dan de fietsversie (huh?!?!). Als ik Dinant binnerijd kan ik mijn stuur weer rustig vasthouden en meer tempo maken. Mooie stad. De vorige keer dat ik er was heeft deze stad zo'n andere indruk op me gemaakt. Heel bijzonder. Een Japanse toerist vraagt of hij mij op de foto moet zetten. (denk hier een hyvespoppetje met vraagtekens boven zijn hoofd...) Dus ik pak mijn fototoestel maar uit mijn tas.... Haha... Dan weer door. Het is heerlijk rustig op de weg. Iets te rustig blijkt. De weg is afgesloten!!!Weer 5 km terug.En laat er deze keer nu alleen aan díe kant van de Maas een weg lopen. Iemand die me de weg wijst zegt dat ik via een ander dorpje weer bij de Maas uitkom. Wel omrijden, maar een andere optie is er niet. Het plaatsje heet Onhaye. En wederom....!! Het zit in de namen vandaag!!! Ik moet toch de bergen in. Een klim van 6 km. In de lichtste versnelling trap ik me een weg naar boven. Halverwege verruil ik mijn lange broek voor mijn korte, sokken en schoenen voor slippers. Wat dacht ik toen ik vanmorgen vertrok?? Boven aangekomen zie ik een bord met daling van 12%, 5 meter later een bord met ‘route degrade'. Lekker! Toch nog met een gang van 47 km/u rol ik naar beneden. Toch best leuk, die bergen. Zo erg was het klimmen achteraf niet, als het hierbij blijft, dat wel. Dan naar Givet en de Voie Verte opgepakt. Dit rijdt fantastisch!! Vloeiend, natuurlijk, stromend.... Heerlijk! De bergen nemen toe, heel veel bomen, veel water, aarde en lucht (wind tegen, dat wel).Ik ben vooral vuur, volgens de FungShui,dat doet wel iets. Nog meer water. In Fumay een heel fijne camping gevonden aan de Maas, rustig, mooi, ruim en dat alles voor €3,70! Super. Dat in tegenstelling tot het volleybalveld van gisteren voor €14,-! Veel mensen (nou ja, veel... 3 keer een echtpaar) hier die even een praatje maken als ik af en aan loop naar de wasbakken om de inhoud van dedoor Kasseien opengescheurde en geschudde bekertjes yoghurt af te spoelen van de rest van mijn bagage. Morgen naar Sedan.

Reacties

Reacties

Marja

Wel een écht avontuur, volgens begrippen van Tante Tea!

Sjaan

Tja, die Belgische wegen zijn een ware beproeving, zelfs met een auto....
De route zit niet echt mee deze keer. Hopelijk morgen geen afgesloten wegen of casseien.
Zoenen van Sjaan

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!