Dag 8 Øster Løgum – Randbøl 85,26 km (772,56 totaal)

8.10 - 17.05

6.53.04

Wat heerlijk geslapen! Warm en cosy. Om ongeveer 7 uur word ik wakker van de geur van koffie. Omdat ik er rond deze tijd uit wilde, doe ik rustig mijn ogen open en zie regen op het raam. Hmmmm... Gelukkig hoor ik geen gespetter. Nog een beetje slaapdronken loop ik naar ‘mijn' woonkamer en zie daar al een compleet ontbijt klaar staan!! Alles keurig afgedekt en kakelvers. Nog in pyjama ga ik op de bank zitten (want het stond op de tafel daar klaar) en begin aan mijn ontbijt. Dikke, super zachteplakken witbrood, hele zachte kaas met iets erin, soort komijn, maar dan net anders. Dat is genieten. Twee lekkere slurp-eitjes (maar ff een streepje ertussen, anders leest het zo raar: slurpeitje) erbij, met een minischaaltje grof zeezout, smaakt ook prima. Ik zou hier nog wel een paar uur willen blijven zitten. Maar ik heb nog veel plannen vandaag, dus kleed ik me aan, pak mijn boeltje in en check even goed of ik alles mee heb. Toen ik binnenkwam, heb ik overal wat neergelegd (ja, jaaa), dus moet wel zeker weten dat ik alles weer heb. Als ik buiten ben voel ik het miezeren. Gelijk de regenponcho aan, capuchon op. Zo, dat ziet er niet uit, maar het is wel een stukje warmer. Voor ik het weet zijn de eerste 10 kilometer voorbij. Het is welliswaar flink tegen de wind in fietsen en de regen werkt ook niet mee, maar de omgeving is niet vervelend. Ik rij langs een, wat ik denk, kerstboomkwekerij (of iemand met een héle grote voortuin die gewoon erg veel van sparren houdt!). Ik kom veel sporen uit het verleden tegen. Grafheuvels, runestenen met opdruk, erg indrukwekkend. Het is alleen jammer dat het weer niet meezit, dan is het net ff lekkerder om dingen te bekijken.
Als ik nu een paar meter bij mijn fiets vandaan loop, waait ie om en mijn poncho wappert dan extra om me heen... Na een stuk met (alweer) veel tunneltjes, zie ik in de verte twee enorm grote konijnen springen. Ze lijken wel honden, zo groot. Als ik voorzichtig dichterbij kom (en dat gaat goed, dankzij de wind ;-)), zie ik dat het herten zijn! Eén ervan blijft zelfs even staan voor een foto. Wel goed kijken, want hij was nog best ver weg en mijn camera werkt niet zo goed als mijn oog. Een stuk verder zie ik de weg omhoog gaan. Wat staat daar nou midden op de weg? Is dat een persoon? Ik kom steeds dichterbij en denk nog steeds hezelfde. Pas als ik er bijna ben, zie ik dat het een struik is, geknipt als persoon. Daar maakt de weg onverwacht een bocht naar rechts en kennelijk zijn veel automobilisten daar rechtdoor gereden. De struik heeft ook een rode reflector in zijn hand. Ludiek! In Jels doe ik wat boodschappen. Is Haribo Deens? In iedere supermarkt (ja, ik heb er al twee gezien hier) zie ik een heel groot rek speciaal voor Haribo! Wat ik wel grappig vind is de prijsaanduiding daar. Op het kaartje staat heel groot de prijs voor als je meer dan één van dat product koopt, daarboven de korting die je daarmee uitspaart en daarboven heel klein de prijs voor één stuk. Verder staat bij alles ook de prijs per kilo genoteerd. Het is een vol kaartje, want het gewicht en de naam staan er ook nog op! Ik heb ineens ontzettende trek in rode paprika. Ik zie twee punt varianten liggen en neem die mee in mijn mandje. Buiten gekomen eet ik er één op. Zo lekker, je zal er maar trek in hebben. Op de verpakking lees ik dat ze uit Nederland komen. Omdat hier geen plek is om even lekker een bakkie te doen, fiets ik door. In Vejen aangekomen, rij ik door een winkelstraat en zie daar een bakker met zitplaatsen. Daar was ik aan toe. Even binnen opwarmen en bijkomen. Ik bestel een bakkie thee met een koek. Ik kom even helemaal bij. Dit doet mijn lichaam dan in ruststand na een flinke tocht: Mijn hoofd begint te gloeien. Beginnend bij mijn oren, dan de rest van mijn lijf. Daarna krijg ik het koud, met kippenvel. Vervolgens trekt dit rustig weg en wordt de temperatuur weer normaal. Ik bestudeer de mensen een beetje (hebben ze bij mijn al lang gedaan: zo'n type op de fiets met zoveel bagage in dít weer..) en hoor de taal. Het klinkt wel mooi, maar er is geen touw aan vast te knopen. Ik beluit naar Vorbasse te rijden om daar te bekijken of ik nog verder wil/ kan. Ik heb nog maar 60 km gereden, maar er is al wel veel tijd in gaan zitten, door dit weer. Er zijn nog steeds hellingen en klimmetjes, maar met deze wind en regen zijn die af en toe best zwaar, zeker als er geen beschutting is. Onderweg kom ik nog een paar mooie dingen tegen. Een prachtig wit kerkje in Bække. Met een blauwe lucht nog mooier, maar absoluut de moeite waard! En ik zie een stenen scheefsgraf als ik weer over één van de grindpaden rijd. Als ik daar ga kijken, komen er nog een paar paarden naar me toe. Eén met blauwe ogen. Dat had ik nog nooit eerder gezien. Ze geven me een beetje warmte mee.

Ik dacht in Vorbasse uit te komen, maar dat bleek in het dorpje ernaast te zijn. De B&B in Vorbasse is dus 4 km ten westen van de route. Er staan geen adresgegevens bij, dus ik besluit mijn geluk te beproeven bij de B&B in Randbøl, 4,5 km verderop. Nou, daar ben ik nu en het is hier fantastisch! Enorm groot, super luxe keuken, mega ‘leefruimte' met alles erop en eraan. Mooie kamers en keurige badkamers. Alles nieuw. En de eigenaren wonen in een relatief klein huisje aan de andere kant van het plein... Echt super hier! Ik vermaak me hier wel vanavond.

Een dikke zoen,

Kelly

Reacties

Reacties

Marja

Wat een mooi verhaal op een wat mierzerige dag, wat kan je toch mooi vertellen en genieten van alles!

Leuk even met je te hebben geskyped (of is het met een t?) skype,skypen skypte wij hebben geskyped...hahaha

xx mama ihovvjlk

Kelly

Ja, was leuk jullie even te spreken.

Ik denk geskypt, skypen, skypTe...

Hahaha..!

Liefs Kelly/Kind

stefan

wat goed van je om zoveel doorzettingsvermogen te hebben met regen en wind zeg echt top.
maar het is hier niet veel beter weer..
dus je mist het holland niet op die manier.
nog veel plezier .
gr stefan

Josina

Jaja ook ik had weer even de tijd om je berichten bij te lezen! Erg leuk zus! Ik ga weer even verder lezen!:D

XXX

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!