Dag 4 Westerstede – Wollingst 89,22 km (421,29 totaal)

8.05 - 17.15

6.30.03

Ik mocht uitslapen vandaag. Ik hoefde niet zo ver als de andere dagen dus een half uurtje langer mocht wel. Maar om 7 uur ben ik toch klaarwakker. Ik had wel heerlijk geslapen, lekker warm. (Deze keer had ik mijn 'kruiken' voor een groot deel gevuld met kokend water (heb zo'n waterkookelement dat op stroom werkt (en datheb ikdan als ik me ga douchen, omkleden, enz.))) Ik hoefde niet halverwege de nacht om nieuw warm water uit, ook heel fijn.Het had vannacht pittig geregend dus de tent was goed nat. Flink schudden dus. Iets na 8 uur zat ik op de fiets. Eerst een stukje terug naar de route. Toen veel saaie lange stukken. En zo mogelijk waren de wegen nog slechter. Omdat het landschap niet zoveel te bieden heeft, ging ik nog meer op nummerborden letten. Van een leraar Duits leerde ik ooit dat de eerste letters van een Duits nummerbord verwijzen naar de streek waar ze vandaan komen. Gisteren kwam ik veel borden met EL tegen. Dan krijg je soms woorden (ook in verschillende talen) en namen in combinatie met de erop volgende letters. Heel amusant als je niet veel beters te doen hebt. Helaas kwam daarna de combinatie CLB. Ja, daar kun je weinig mee. Vandaag veel BRA (leuk, want daar kun je weer woorden van maken), FRI (ook leuk, verzonnen woorden kunnen ook grappig klinken). Nu weer veel CUX (daar kun je dan weer nix mee). Maar het is niet compleet saai hoor. Ik zie heel veel mooie bloemen onderweg. De namen ken ik niet, maar ik kan ze wel mooi op de foto zetten. Na een lang saai stuk van 9 km wilde ik in Ovelgönne gaan eten. Ik zag een café/restaurant dat er niet echt open uit zag. Iets verder zag ik een menukaart hangen met daghappen. Die van vandaag klonk goed. Ik ging er naar binnen en vroeg of ik iets kon komen eten. Om half 1 ging de keuken open. Het was tien voor 12. Ik wilde wel wachten, want ik had het erg koud en daarbinnen was het warm(daarnaast zijn wat langere pauzes goed voor me, heb ik gemerkt). Ik kwam erachter dat deze zaak werk biedt aan geestelijk gehandicapen. Een jonge dame kwam me een flesje cola brengen, met beide handen goed vasthoudend. We kletsten wat en het viel me mee hoe goed ze me begreep met mijn gebrekkige Duits. Erg lief, om 12.15 uur kwam mijn eten al aan. Een groot bord past met spinazie, gorgonzola, champignons en een bakje vruchtenkwark toe. Het heeft héérlijk gesmaakt. Een echtpaar die ook komt eten, maakt nog even een praatje met me.

Het stel dat ik gisteren op de camping sprak, kwam ik vandaag meerdere malen tegen. Iets ten noorden van Brake gingen we met het pontje over. We rijden elkaar af en toe voorbij. Ik zeg ze dat ik een Jeugdherberg wil gaan opzoeken vandaag, omdat ik de camping niet zie zitten (er staat: tentenveldje). Dat hadden zij nog niet gezien en ze gaan misschien hetzelfde doen. Als ik in Wollingst ben en de Jeugdherberg ga opzoeken, zie ik ze net voor me rijden. We komen er aan en zien dat het uitgestorven is. Waarschijnlijk werken hier vrijwilligers en moet je eerst bellen. Dan maar naar een B&B. Na wat routeaanwijzingen van voetgangers vinden we er één. Grote kamer, grote badkamer, warme douche en verwarming. Kunnen mijn kleren goed drogen. Ik zie op mijn laptop dat er een draadloos internetverbinding is. Ik vraag beneden of iemand het wachtwoord in wil voeren. Dat doet de zoon van de eigenaar. Dus ik heb nu ook nog internet! Mama had al helemaal voor me uitgezocht hoe het weer zou worden de komende dagen (en dat is natuurlijk lastig omte sms'en), maar nu kan ik het zelf ook bekijken. Evengoed bedankt voor de moeite mam!! En de rest van de avond? Ik heb al een paar dagen GTST gemist... hahaha... Bloggen, mails lezen, mss nog even een journaal kijken. Wat ga ik morgen doen? Ook dat nog maar even bekijken. Voor nu alvast bedankt voor de reacties. Ik zie dat mijn verhalen al weer veel worden gelezen! De foto's zijn ook onderweg. Dat duurt iets langer i.v.m. uploaden.

Liefs Kelly

Reacties

Reacties

Josina

Ik kijk alweer uit naar je volgende verhalen! Het leest zo lekker weg! :D
Pas goed op jezelf he!

Liefs Josina

Kelly

Ja hoor zussie, dat zal ik doen! Straks ontbijt en dan met de zon op pad! Heerlijk.... XXX

Marja

Had je alle afkortingen wel begrepen van de weersvooruitzichten?

xx Mama

Kelly

Ja hoor, dat was snel begrepen. Vond het zelfs nog zonde dat je ´gr´ had neergezet achter de 12, haha...

Heb weer internet! Joehoe...

Wouter

Nummerborden met BRA, die mensen kwamen vast uit Brake.... De foto's maken je verhalen helemaal compleet.

Good luck XXX

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!