Dag 2 Kadoelen – A-Kanaal 104,68 km (224,60 totaal)

7.55 - 16.35

6.22.07

Vannacht erg beroerd geslapen. Niet omdat mijn bedje moet wennen, maar ik kan me amper bewegen of omdraaien, zo'n last heb ik van mijn rug. Soms lig ik stil en schiet de pijn nog harder in. Wat is dat toch? Ook nog spierpijn. Niet de normale fietsvakantiespierpijn van bovenbenen en kuiten, maar nu mijn bilspieren! Ik was al op tijd gaan slapen, dus ik kon genoeg rusten. ‘Slaap je niet, rust je toch...' ;-) En het was KOUD!!! Ik had aan: gewoon ondergoed, thermo-ondergoed, pyjama, dikke sokken. Erg charmant dus. Ik lag in mijn zijden lakenzak en in mijn slaapzak. Die hoes zou zorgen dat het ongeveer 5 graden warmer zou zijn dan zonder. En dan haast niet kunnen bewegen omdat het anders pijn doet. Het is een wonder dat ik nog wel in slaap ben gevallen. Om 6 uur werden de hanen en pauwen op de camping wakker. Ik wilde er om 6.30 uur uit. Nog even omdraaien dus. Plotseling was het 7 uur en nou moest ik toch echt maar wat gaan doen. Vandaag tot Emmen, liefst iets verder. Terwijl ik binnen de boel inpak, begint het te regenen. Ik heb ineens ruimte tekort. Das gek, want sinds gister zijn er geen dingen bijgekomen, wel eraf. Op het laatste moment doe ik alle spullen op de fiets en in een handomdraai (zo ongeveer als Wouter doet als hij aan komt lopen en ‘eey' zegt) was mijn tent ingepakt en kon ik vertrekken. In de regen. Het regende niet hard, dus ik had geen poncho nodig. Na een uur vond ik een bakker en kocht daar wat broodjes. In de supermarkt ernaast nog wat Sultana's, soepgroenten voor in de .... pasta en een blikje tonijn. Buiten gekomen bedenk ik me ineens dat ik niet zoveel ruimte heb voor alle spullen. De broodjes hang ik achter aan mijn fiets en de rest kan nog net ergens tussen al het andere in de grote rode zak. De broodjes in een papieren zakje eet ik maar gelijkop. Ik had nog niet ontbeten en geniet wel even van het droge weer. Verheugd ga ik verder. Op één of andere manier willen mijn benen niet zo erg vandaag. Komt vast door dat extra gewicht van de volle thermoskan...?!?! Ik krijg een ingeving. Muziek. Terwijl ik mijn iPodje pak en een goed nummer zoek, stopt er een wilrenner. De man ziet al snel dat ik niet de weg kwijt ben en begint een praatje. Hij en zijn vrouw doen ook veel aan fietsvakanties, dus dat kletst wel even leuk. We staan stil, wel even fijn. De muziek geeft goede moed en vooral de cd van ‘the Baseballs' pept mijn humeur op. Really great! Even later begint het weer te regenen. En nu houdt het aan. Na 2 uur, die aanvoelen als 5 uur ben ik kletsnat en wil in Meppen (ja, MeppeN) gaan lunchen. Of een plek zoeken om te overnachten. Op het moment dat ik bijna Meppen uitrijd zie ik een ‘theeschenkerij'. Dat gaat ‘m worden! Super leuk plekje, waar de eigenares ook haar kunst vertoont. Omdat ze geen broodjes verkoopt, mag ik mijn eigen opeten en voor €2,50 mag ik onbeperkt thee drinken. Er zit een stel met een klein kindje die ook veel fietsvakanties hebben gedaan. Weer ff leuk gekletst. Ik zat er echt doorheen en wilde het liefst een B&B gaan zoeken. De eigenares helpt me en zoekt ook op internet. Na een half uur gaat het stel weg en kletsen de eigenares en ik nog een tijdje. Ik krijg helemaal inspiratie door haar werk!! Bijna een uur later sta ik weer buiten. Buiten is het droog, mijn broek inmiddels ook en mijn humeur isweer gaan schijnen. Ik kan nog wel 40 km rijden! Kom ik toch op de camping die ik wilde. Nog door Zweeloo gereden. (Van ‘de prinses van Zweelo' uit een oud geschiedenisboek.) In Emmen aangekomen begint het routeboekje van Clemens Sweerman. Ik start bij het station en het regent weer. Dit keer best hard, maar omdat mijn kleding al snel kletsnat aanvoelt, heeft het geen zin meer om mijn poncho aan te doen. En mijn sokken, die nog niet droog waren van de vorige keer, soppen nu in mijn schoenen.

Ik zie dat de regenbui dezelfde kant op gaat als ik. Gelukkig gaat de bui sneller en de laatste 15 km zijn weer droog. Zelfs met zon! Er is erg veel gestickerd voor deze route. Ik kan bijna niet verkeerd rijden... Nog weinig stickerwerk voor mij te doen. Nadat ik bij een verkeerde boerderij heb aangebeld (gelukkig was er niemand thuis), vind ik de camping. Erg vriendelijke mensen. Er is ook een recreatieruimte met tafels, stoelen, boeken, spelletjes, enz. Daar zit ik nu lekker te typen, terwijl mijn telefoon weer wordt opgeladen. Helaas geen internet, dus ik kan dit verhaal nog niet plaatsen. Wel fijn om een tafel te hebben, want typen in de tent is geen succes, heb ik gisteren ervaren. De douche hier is heerlijk warm en gaat zolang als ik wil. Ook heb ik een mooie plek met ochtendzon. Alleen mis ik een masseur. GEZOCHT: Fietsvakantiemasseur. Hoeft alleen aanwezig te zijn op de plaats van aankomst.

Morgen Duitsland in. Nu nog even wat vooruit lezen in mijn boekje. Dan kan ik alvast plannen wat ik wil gaan zien.

Reacties

Reacties

Josina

Hahahaha in een hand omdraai van Wouter;) Zag het helemaal voor me:D

XXX

Marja

Wat is het mooi om zo je ups en downs te lezen en dat je zo weer opgeladen kan worden door de omstandigheden. Hier is het de hele dag regen en koud en moest vandaag aan je denken, wat je er leuk aan vindt, ben er nu achter, nu ik je verhalen lees. Morgen en overmorgen zon op je pad, geniet er lekker van en hoop dat je je ook gauw zonder masseur weer helemaal top zal voelen. En wat betreft je vragen, jij weet de antwoorden....

xxx ihovvjlk

Marja

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!