Dag 15 Pettneu – St. Valentin 89,92 km (1304,08 km totaal)

10.15 - 18.35

Vandaag eerst afdalen in allerlei vormen:

• Fijne steile hellingen, alleen remmen nodig (heet wordende velgen proberen te vermijden)
  • Gemiddeld steile, alleen sturen en uitkijken
  • Vals plat, ook fijn, beetje bijtrappen. Zoiets als fietsen met ondersteuning, kan ik me zo voorstellen.
  • Eng steil, flink remmen, rubber ruiken, adrenaline, vaak met scherpe bochten én tegenliggers!
  • Hobbelsteil, schuddeldeschuddelddeschud o ja, en remmen natuurlijk
  • Afdalen met heel veel bochten, extra goed uitkijken
  • Afdalingen met een kleine helling erna, joehoeoeoeoe, daar vliegen we haast weer omhoog
  • Nou, zo kan ik nog wel even doorgaan, maar dit waren de belangrijkste

Verder vandaag: Fijn samen fietsen met Kees. Het weer had niet de beste kansen gekregen. We hebben ontzettend veel geluk gehad; Op 4 momenten namen we pauze, en alle 4 de keren stonden we met een dakje boven ons hoofd en alle 4 de keren spoelde het van de lucht toen we veilig en droog stonden en met verbazing de bui aan ons voorbij zagen hozen.

Daarna ook nog klimmen. Ik zag er wel wat tegenop. Over 6 km een klim van 7%. Net niet meer leuk om te fietsen. Maar gelukkig bleek deze ook goed te doen. Leuk waren de bochten. We hadden 11 bochten, de eerste bocht had dan ook nummer 11, de volgende 10, enz. Genummerde bochten!! Leuk bedacht.
We reden in het begin in Oostenrijk, toen een stukje Zwitserland, toen weer Oostenrijk en uiteindelijk Italië in. Vanaf de grens waren alle plaatsnamen en andere borden tweetalig. Eerst Duits, dan Italiaans. En in Italië al gelijk een goed fietspad, zonder druk verkeer ernaast.
In St. Valentino regende het een beetje, nog net een plekje op de camping, tent stond en we konden gelijk horen hoe de flinke regenbui op het dak van de tent tikte ;-).

Uit eten, bij de Pizzaria natuurlijk. Even vergeten dat het voorgerecht al behoorlijk groot is en dan nog de pizza. Gelukkig lustte Kees 1 ½ pizza! Een ietwat verstrooid ogende ober bediende ons, erg leuk en geïnteresseerd.
Ook Babet en Rick met de kinderen die ik in Pettneu leerde kennen staan op de camping. Gezellig! Een man uit Zuid-Afrika, leraar Engels kletst nog gezellig een tijdje met ons.

sjaan

Petje af: niet gevallen in de afdaling, de steile helling bedwongen en dan aan het eind van de dag lekker droog in de tent terwijl de regen uit de hemel stort

Marja

Jippie!!! Weer een verhaal! Zachtjes tikt de regen op het....
What's a woman when a man, don't stand by her side.... Hahahaha deze liedjes komen vanzelf als je dit verhaal leest, top!