Dag 11 Sigmaringen – Wasserburg 98,10 km (1066,92 km totaal)

9.00 - 16.40 uur

Heerlijk weer vandaag, beginnend met stralende lucht, bij de klimmen wat wolken erbij, op de camping weer stralende lucht! Veel afdalingen vandaag. Een paar kleine klimmetjes, allemaal goed te doen, ook met schakelen!! Ik had het niet gezegd, maar gisteren ging mijn ketting er weer af bij een helling. Vandaag goed naar mijn fiets geluisterd en het ging prima! Fijn!

Maar ook een dag waarbij ik onverwacht en min of meer gedwongen een half uur (25 minuten zeker) pauze moest houden bovenop een berg. Ik had was net puffend en wel boven. Reden? Wel 2000 mensen die een tocht reden op de fiets, als tegenliggers!! Iets als 'Route de Ländle'. Politie voorafgaand, tussenin, bezemwagens, EHBO, alles erop en eraan. En daar stond ik dan.... boven op een berg..... in de berm..... aanschouwend hoe al die mensen de berg beklimmen waar ik zo graag van af wilde rijden. En als er dan zoveel mensen rijden, voornamelijk mannen, zijn er natuurlijk altijd een naantal die even iets tegen me wilde zeggen. Ik verstond het lang niet allemaal, maar aan de klanken van mederijders te horen, waren veel van die opmerkingen bijzonder geestig. Wat ik dan wel begreep waren de opmerkingen als: 'Je rijdt de verkeerde kant op.' en 'Je kunt beter met ons mee komen.' Na een kwartier komt er een man omhoog (ook van die groep), die naast me in de berm komt staan. Hij had kennelijk even rust nodig en vond kletsen met mij een goede oplossing. Leuke vent, beetje grijs bij zijn slapen ;-). Hij stelt vele vragen, zo kan hij nog even bijkomen, haha. Ook voorbijgangers laten dit niet ongemerkt voorbijgaan. Ik begrijp de helft van de opmerkingen weer niet, misschien maar goed ook. De beste man zegt dat hij in verlegenheid gebracht wordt...

Na de bezemwagen ging hij weer verder, nadat ik hem had beloofd mijn helm niet meer af te doen tot de camping vandaag. Oké Sir! ;-) Daarna een afdaling, een lange.... wind tegen, wel lekker, hoef ik zelf niet zoveel te remmen. Zonnetje erbij.... hmmmmm.....

Nog een paar kleine klimmetjes en bij de laatste zie ik ineens de Bodensee. En de Alpen! Whoooo!!! En achter die hoge bergen, nog hogere bergen.... Whauw!!! Wat massief zeg!! Mijn benen begonnen er haast van te steigeren. Toen rustig door langs het toeristische deel aan de Bodensee en rond kwart voor 4 de camping. Door mijn stoel gezakt, lekker is dat, ik ben wel geen veertje, maar ik weeg geen 100 kilo. En dat moet hij toch kunnen hebben, volges het etiket. Misschie had ik er niet in neer moeten 'ploffen'.

Dan maar een stoel lenen van de camping. Ik krijg er gelijk een wasdroogrek bij te leen, want dat is beter voor mijn kleren dan het hek waar ik ze nu had hangen. Nu nog even lekker van de zon genieten. Kees komt vandaag aan op de camping waar ik gisteren vertrok. Dat schiet op... Scheelt nog 174 km. Morgen aan mijn tweede boekje beginnen.

Reacties

Reacties

sjaan

gewoon op zoek naar een andere stoel en het leed is weer gelede. Fantastisch dat je al zo ver bent!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!