Dag 3 Velden – Echtz 118,76 km (375,48 km totaal)

9.10 – 19.00

Vanmorgen uitgeslapen! Wat heerlijk, de vakantie lijkt nu pas te zijn begonnen. Ik zie op mijn buienradar dat het om 10 uur gaat regenen, dus ik pak mijn spullen in en zorg dat ik om 9.10 uur op de fiets zit. De buien van gisteren komen nog een keer langs, gelukkig in de tegengestelde richting, ze zijn zo weer voorbij. Na 20 km is het droog en de zon komt door!! Het landschap is mooi, ik rijd langs het riviertje de Roer, erg leuk.

Veel fruit vandaag, zo lijkt iedere dag wel een thema te hebben. Langs de weg zie ik veel bramen, rijp en wel zit mijn gezicht al snel onder. (Dat zag ik pas een half uur geleden op de camping..., niemand heeft het onderweg tegen me gezegd!) Vlak voor de grens is een huis waar ze blueberry’s verkopen, maar ik ben nog in Nederland, dus gewoon bosbessen. Yum!!! Smikkel smikkel... Het lege zakje gaat mee, dat vul ik later in Duitsland met nog veel meer bramen.

Voorbij Steinkirchen gaat mijn (lange) broek uit (;-)), daar is het nu te warm voor. Ook mijn nog natte schoenen van gisteren gaan uit. Ik wurm ze tussen mijn spullen achterop, dan kan het wat drogen. De droge sokken die nat geworden zijn en mijn regenponcho gaan ook op het droogrek. Het fietsen langs de Roer (ik was toen al in Duitsland, dus Rur) is heerlijk! En de was wappert lekker. De geuren, de planten, het water! Zo genieten dit. Ik ruik een bloem/plant die ik van vroeger herken, uit de tuin van tante Jopie. Ik dacht dat het een plant was met iets van ‘spring’ in zijn naam. Als je die aanraakt, springt hij open. Maar deze knoppen springen niet open, ik heb het echt geprobeerd. Het lijken wel wilde orchideeën. Echt heel mooi en er staan er ontzettend veel van hier. O ja, de route langs de rivier is onverhard, het is af en toe wel spannend als de plassen water van de eerder gevallen regen de grond wat glibberig maken. Wat een vakantiegevoel vandaag!! Zo lekker! Ik treuzel waar ik wil, rondjes lopen op mooie plekken, bramen plukken, foto’s maken, zooo fijn...

Ik kom nog 2 meiden tegen die ook naar Rome gaan fietsen, we kletsen even als we een broodje eten bij een bakker. In Linnich haal ik bij het gemeentehuis een stempel, de kerk was dicht en de pastoor ‘zoek’. Ik merk dat mijn klikschoen op één hobbel na nog aan mijn fiets bungelt. Dat eerst maar even fixen.

Mijn Duits is niet geweldig, maar als ik langs een groepje oude mannen fiets hoor ik ze iets zeggen als: Dat meiske heeft veel energie mee (vrij vertaald, haha). Zouden ze mijn zonnepaneeltje bedoelen? Of de plankgas waarmee ik ze voorbij stoof?

Voorbij Jülich gaat het weer regenen en onweren! iiieeew! De camping in Echtz heeft heel veel plek en naast 4 medefietsvakantiegangerstenten zet ik mijn tentje op in de regen. Eerst maar eens wachten tot het droog is, dan een warme douche!

Reacties

Reacties

sjaan

die bramen klinken goed: ik ga morgen met een leeg potje op zak ook op zoek :) Sjaan

Wouter

Die plant kan ik me ook nog herinneren, als je er inderdaad in knijpt "springen ze", was een naar mijn weten een behoorlijk grote plant..

Nou zus............. XXX

Marja

...Springbalsemien is de naam, wat leuk dat je dat nog weet!

Josina

Was zeker voor mijn tijd die plant;) Komt me in ieder geval niet bekend voor.

Marja

Daar komt dat Mien vandaaan...

Kelly

Whahahahahaha!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!