Dag 2 Leusden - Velden 126,12 km (256,72 km totaal)

7.45 - 17.25

Vandaag tot in Velden gekomen, meervoud van....
Maar ook van ‘Velden en wegen', heel toepasselijk, want op de wegen naar Velden was geen zon te bekennen. Wel regen! En veel ook... Vooral in Nijmegen. Maar geen wind! (;-D gaat de theorie vandaag in ieder geval wel op...) Laat ik maar bij het begin beginnen (weer een ;-D, nu voor iemand anders, haha.)

Toen ik wakker werd, voelde mijn halve bovenlip aan alsof deze was gebotoxt. De mug was zo vriendelijk geweest alleen het linkerdeel te prikken, anders stond het nog wel leuk voor een dagje. Toen Kees weer uitzwaaien, snif. Gisteravond laat was hij op de camping gekomen en heeft ook nog mijn fiets nagekeken. Wat een skat!! Toen de tent ingepakt, het was nog aan het miezeren, dus die ging nat mee. Samen met de miezerregen ging ik op pad. Volgens mij is het na te gaan op de buienradar; de bui is echt met me meegegaan (of andersom natuurlijk, maar in dat geval... huh?) Nergens heeft het de hele dag geregend volgens mij. Als ik pauze hield, hield het ook op met regenen. Maar als ik weer ging fietsen, haalde ik hem weer in. Een langere pauze werd beloond met een stortbui in Nijmegen. Waar ik vervolgens verdwaalde en bijna de hele stad had kunnen zien als er geen regen voor zat. Gelukkig vond ik de weg weer en ben snel doorgereden.

Ik fietste ook een heel stuk langs de Waal, een oude bekende. Leuk rijden over de dijk. En de bruggen!! Wat groot... In Oosterhout word geroepen door een kerk. Er staan 2 dames buiten, waarvan er één vertrekt, de ander laat me binnen, biedt me een kopje thee aan (Wouters stickertje was ik vergeten, dus vroeg het zelf maar deze keer.. :-p). Ik krijg een mooie stempel en ga na een kwartiertje kwebbelen weer weg. Eerst de dijk weer op, pfff, ik moet toch eens minder eigenwijs doen heuvelop met mijn versnellingen. Hij schoot door, ik viel, handen open, been weer zeer... maar als ik fiets voel ik het niet. Gelukkig niks aan de hand met mijn fiets.

Bij Gennep haal ik bij de bakker een belegd broodje, een grote!! Daar zie ik dat er een ruïne te koop is, bijzonder! Als ik de route weer oppik, komt Zerkan naast me fietsen. Hij is op weg naar Santiago de Compostela en we kletsen gezellig. Hij heeft ongeveer 2 keer zoveel bepakking mee als ik (Ja skat, dat kan....). Hij is in Nijmegen begonnen en gaat overnachten in een klooster over een km of 30. Na een gezellige uitwisseling van ervarigen en wat adviezen, sla ik rechtsaf naar de camping. Een VeKaBo camping, erg fijn. Droog, kleding kan een beetje drogen. In mijn fijne stoeltje zie ik de volgende bui aankomen. Gelukkig kan ik naar binnen! Ik heb hier geen draadloos internet, binnenkort wat foto's van vandaag, nu alleen de tekst, dat kan wel via mijn telefoon.

Reacties

Reacties

kees

auw, deed het vallen zeer? gelukkig is je fiets nog heel, maar jij ook? (je had al last van je knie voor je je vakantie begon, wordt dat erger?) gewoon 2 tandjes lichter en je hebt nergens last van :) liefs kees en we bellen!

Femke

Nou Kelly, ik dacht dat je dat ondertussen toch al door had!! Eigenwijsje ;-) Hopelijk heb je er vandaag niet zo veel last meer van (stijve spieren ed!!!) Veel plezier nog met het fietsen en hopelijk heb je snel beter weer.
X Femke

Tea

leuk om je avonturen zo te volgen en maar hopen dat het weer en je knie het goed gaan doen.als je dit leest heeft kees je al ingehaald denk ik en dat is wel zo gezellig zeker als het koud is s,nachts.

liefs t
Tea

sjaan

Dus als jij niet fietst heeft de directe omgeving geen regen? Tja........ typisch voorbeeld van magisch denken en dat op de Romereis. Doe je voorzichtig heuvelop? We willen je graag heelhuids terugzien! Knuf van Sjaan

Marja

Heel bijzonder dit verhaal, zeker met alle bijbehorende reacties... :D

xx mama

Josina

Doe je wel voorzichtig!
Leuk dat je andere fiets fanaten spreekt!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!