Dag 7 Sedan 22,71 km

Voor degene die een beknopte samenvatting van deze dag wil:

Veel rondjes gefietst in Sedan, kaartje gekocht voor de trein voor morgen, opnieuw gezellig gestaan met Thea en Leo.

Voor degene die een uitgebreid verslag wil:

Lekker uitslapen! Warm, heerlijk.... Wat zal ik eens gaan doen vandaag? Tja, das wel weer even wennen, al zo lang geen dagje meer zonder iets te ondernemen, hoe werkt dat ook al weer? Eerst maar eens op de fiets naar de bakker, dat Franse stokbrood vind ik altijd zo heerlijk. Het is dan wel zondag, maar ik weet welke bakker er dan open is. Op mijn gemakje fiets ik door de stad. Bakker gevonden. Rustig weer terug, tja.... de dag is nog lang! Terwijl ik zit te eten in de zon, vraag ik me af of het überhaubt mogelijk is de fiets mee te nemen in de trein van Sedan naar Givet. Ik besluit dat eerst eens te gaan uitzoeken. Mijn laptopje mee, bij de McDo (zoals dat hier wordt genoemd) kan ik eventueel wat meer informatie vinden. Bij het station zie ik dat er pas na 14.30 iemand aanwezig is, dus ik ga eerst maar zelf op ontdekkingstocht op internet. Zelf terugreizen naar Nederland is geen probleem (alleen tussen Givet en Dinant rijdt geen trein, maar dat is 25 km, dat kan altijd op de fiets), maar over mijn fiets blijft veel onduidelijk. Als ik weer via een omweg door het centrum rijd, besluit ik naar de Office du Tourisme te gaan. Daar werd ik twee jaar geleden zo ontzettend vriendelijk geholpen. Deze keer weer. De dame spreekt Vlaams en dat is toch wel handig. Omdat zij ook niets kan vinden op internet, belt ze gewoon met de SNCF (Franse spoorwegen). Daar krijgt ze een compleet antwoord met tijden van vertrek en aankomst. Dat is handig! De fiets mag zelfs kosteloos mee! Als ik de trein van 7.06 uur zo nemen, hoef ik in Charleville geen anderhalf uur te wachten. Oké, dat is dus mogelijk.... Fietsen of trein, ik weet het nog steeds niet. Weer terug op de camping ga ik even een boekje lezen, maar merk dat ik geen rust kan vinden. Zouden de supermarkten nog open zijn? Als ik het vraag bij de camping receptie krijg ik de tijd 12.30 mee. Ik had alleen niet goed geluisterd, want toen ik er om 12.30 uur stond, bleek dat de sluitingstijd te zijn! Hahaha... juffie toch... wel goed luisteren.... Dan maar geen drinken, ik sta tenslotte bij een kraantje! Weer naar het station voor meer info, ik fiets toch meer dan ik dacht vandaag. Er hangt nu een briefje voor het raam met daarop de mededeling dat het loket de hele dag gesloten blijft. Hmmmmm..... Ik ga het toch doen. Ik koop zelf een kaartje uit de automaat. €13.40 aan kleingeld... eerst maar eens wisselen in de stad. In Givet kan ik komen. Tussen Givet en Dinant moet ik fietsen. En dan waarschijnlijk weer over Onhaye, omdat de weg is afgesloten. In Dinant hopen op de mogelijkheid voor een treinticket inclusief fiets tot Nederland, want daar mag het zeker. Spannend! En anders iets ik gewoon naar huis, ik weet de weg. Nu kan ik wel rust vinden en geniet van de rust, de geluiden en de geuren. Een paar uur lig/zit ik te luieren. Dan ineens: 'Jaahhh, daar is Kelly!' Leo en Thea! De mensen op de tandem de ik twee dagen geleden had ontmoet. Dat is leuk! Ze komen gezellig naast me staan en we teuten nog een beetje bij. Over de kasseien en de omweg over Onhaye. Zij zijn eerst nog de andere kant van de rivier gaan proberen. Ze mochten er bijna langs van de mannen die daar aan het werk waren, maar uiteindelijk toch niet. Zij stonden gisteren op exact dezelfde plek op de camping in Fumay als ik. Dat wisten ze van één van de 3 echtparen die ik daar had gesproken. Toevallig! Leuk dat ze er zijn. Uiteindelijk op tijd slapen, morgen een lange dag reizen in de trein....

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!