Dag 3 Eindhoven – Raar 107,55 km (totaal 365,32 km)

9.30 - 18.15

Om kwart voor 5 ging de wekker voor Kees. De schat moest de trein van 5.22 uur hebben om nog een beetje op tijd in Den Helder aan te komen. Na Kees te hebben uitgezwaaid, ging mijn nachtrust nog even verder. Om een uur of 8 vond ik het genoeg geweest. Wel bijzonder om zo midden in de vakantie in een bekend huis te zijn. Wel even fijn. Om half 10 vertrek ik. Ik volg al een aantal dagen de LF7, ook wel Oeverlandroute genaamd. En pas vandaag viel me op waarom deze zo heet...

Surprised
... Vanuit Eindhoven kon ik eenlang stuk langs het kanaal fietsen. Als ik een paar foto's maak, roept een man dat ik nog wel veel keer zal moeten afstappen als ik mooie plaatjes wil vastleggen. Mooi Nederland. Als ik in Mierlo ben, geeft de bewegwijzering iets anders aan dan mijn kaart. Ik volg toch maar de bordjes. Ik rijd de bebouwde kom uit en even later weer in. Nee hè, niet weer!! Dat slalommen vind ik maar niks. Om 11.30 uur is het al tijd voor pauze. Tenminste, dat vindt mijn voorband. Wiel eruit (had ik laatst bij Kees gezien), band eraf, enz... Ik vond het lek. Nou heb ik vandaag een aantal ‘leermomentjes' (;-p) gehad. Ik zal ze markeren met een *. Oké, ik begin maar gelijk met de eerste: * [als je op fietsvakantie gaat, check niet alleen of je nog een tubetje solutie hebt, check ook of die niet aan de onderkant toevallig een groot gat heeft en er niets meer van dat spul over is.] Band toch geplakt, er was iemand in de buurt die wel regelmatig zijn solutievoorraad checkt en vernieuwd indien nodig. Ik mocht het tubetje lenen. En het pompje van Kees is ook echt handig!! Zonder al te veel moeite is de band opgepompt. Helaas moest ik na 5 km opnieuw lucht bij pompen en na 4 km weer.Dithad weinig zin.Noodgedwongen nog een paar keer tussentijds oppompen, maar ikwas uiteindelijk in Nederweert. Daar was een ontzettend vriendelijke fietsenmaker. Als ik een rondje door het dorp zou gaan lopen, was de fiets daarna klaar! Super. Gelijk een nieuwe buitenband, nieuwe tube solutie en een knalharde band! * [Haalbij een lekke band niet alleen de veroorzaker van het gaatje weg is, voel ook gelijk of de rest van de band doornloos is.] Het was intussen al 14.00 uur en ik had er echt nog niet veel kilometers opzitten. Zou ik mijn doel nog halen vandaag?Nog een heelstuk door de modder gereden langs het kanaal. Niet omdat het regende, maar omdat het kennelijk gemakkelijker graaft langs de kant van de weg als de grond nat is. Voorbij Ittervoort rijd ik zomaar weer Belgë in. Het verbaasde me ook deze keer weer. Ik rijd langs typisch Belgische huizen en langs ‘Frituur Eethuizen'. Daarna bij Maaseik de Maas weer over en weer Nederland in. Een busje met 2 bouwvakkers komt rustig naast me rijden en begint een gesprekje terwijl we rijden. Ze zijn oprecht geïnteresseerd en bewonderen het geheel. Toch leuk hoor, die accenten hier. Verandert de sfeer gelijk! Om half17.30 én om20.00 uurben ik 2 minuten stil geweest. Om half 6 al bij Born, daarreed ik toevallig ophet moment van de trompet langs een herdenking.

Het laatste stukje liet ik me door Google Maps leiden(op mijn telefoon).Google kent alle weggetjes en ik rijd ook over wegen die niet direct voor de hand liggen. Steile grindpaden omhoog bijvoorbeeld, maar... Google Maps kent alle weggetjes. Ook als ik van Google linksaf moet, zie ik een bord dat er geen bestuurders in mogen. Nou, dan ga ik wel even lopen... Stiekem stap ik toch weer op de fiets als niemand kijkt. Er was in de verste verte niemand in de buurt, dus dat ging vrij gemakkelijk. Ik rijd over smalle weggetjes tussen fruitboomplantages. De paadjes worden steeds smaller, tot ik er met de fiets niet meer door kan. * [stel je je navigatie in op ‘wandelroute', kun je die ookverwachten.] Ik weer terug, overal brandnetels en bramentakken tegen mijn benen. Ik ben inmiddels in Zuid-Limburg, dus echt vlak zijn de wegen hier niet meer. Ook niet die bospaadjes.Hmmm.... Uiteindelijk brengt Google me toch naar de goede plaats, best wat klim en klauterwerk hier, ben blij dat ik de Ardennen niet in hoef, deze vakantie.... Voelde me alweer een beetje als Netty in de Ardennen.

Fijne camping hier met paarden in de wei. *[ als je denkt dat iets schrikdraad kan zijn en je gaat voelen, weet je wat je kunt verwachten.]

Met een GEWELDIG uitzicht en mijn laatste bak druiven zit ik te genieten van de zon. Over een uurtje zal ik deze zien overgaan achter de eerste heuvels van mijn tocht. Morgen verlaat ik Nederland voor een weekje en ga ik echt, echt langs de Maas!

Reacties

Reacties

Marja

Hey, dat viel niet mee vandaag, gelukkig heb je een goede leermeester gehad, fijn dat Kees je nog beter hebt kunnen voorbereiden op deze tocht! Was weer leuk om te lezen. Heb er ook één voor je *...en hoe vindt je zelf dat het gaat...?

xxx mama

Kees

Hey Kell, leuk dat je mijn fietspomp zo handig vind, want dat vind ik ook :)
nou het klinkt wel heel leuk, jammer dat je op gps moet fietsen omdat de LF7 zo veel omwegen moet maken. Ik ga zo eens een mail naar google sturen dat ze ook navigatie moeten maken voor fietsers en niet alleen voor wandelaars en auto's, want dit kan natuurlijk niet.
veel plezier in Belgie, liefs kees

Tea

Zo te lezen ga je lekker met veel geduld en inzichten,zeker bij de ervaring met je lekke band,

we blijven meereizen hoor knuffel tea

sjaan

Het klinkt echt heel leuk als je zo vertelt over je omzwermingen...... welkom in België!
Zoenen van Sjaan

Marja

..ook leuk die advertentie onder je verhaal! Doe de test..

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!