Dag 2 Waverveen – Eindhoven 151,56 km (totaal 257,77 km)

8.15 - 18.15

Zoals al was voorspeld was het erg koud vannacht. Een graad of 2. Dik aangekleed in mijn slaapzakje ben ik wel in slaap gevallen, maar kennelijk bouwt het lichaam een soort beveiliging in waardoor het niet te diep in slaap valt bij die temperatuur. Om kwart over 7 werd ik gewekt door de zon. Een echt vakantiegevoel. Zo een steeds grotere afdruk van het zonlicht zien schijnen op de binnenkant van het tentdoek... Bijna poëtisch. Daarbij echte camping geluiden die ik ook nog van vroeger ken. Tent ritsen die opengaan (waarbij een duidelijk verschil te horen is tussen de rits van een voortent en die van een klein tentje), stoelen die worden open geklapt, de eerste voetstappen richting het sanitair gebouw. In mijn slaap outfit waggel ik er ook naartoe, erg gammel van de koude nacht. Daarbij opgeteld de eerste nacht op een campingbedje, een slaapzak voor één persoon en natuurlijk geen Kees naast me. Mijn gezicht ziet er wat opgezet uit en vooral rond mijn ogen lijk ik op ET. Eerst maar eens een koude plens water over mijn gezicht. Ik verruil mijn eskimonachtkleding voor mijn fietskloffie en ga rustig de boel inpakken. Van de twee bakken druiven die ik gister kocht (ja, 2... en vraag maar niet waarom...) is er inmiddels één leeg. Zonder pitjes mam, dus ja.... geennuh.... . De andere moet maar ergens bij gestopt worden. Toch gek hoor, ik kon meer bagage thuis laten en toch lijk ik een ruimtegebrek te hebben. Ik stap op de fiets en de wind is iets minder dan gisteren. Als ik LF7 tot in Eindhoven volg, ben ik ruim 150 km verder. Ik ga dus proberen wat af te snijden, is anders wel erg veel. En de kans dat ik verkeerd rijd is ook wat groter dan andere jaren, dus ik moet een marge inbouwen. Het fietst lekker vandaag. Prachtig weer en goede wegen. In Utrecht is het wel even zoeken. Ik lunch in Vianen, wat een leuke stad is dat. Erg mooi. Ik moet nu nog 80 km en het is al 12 uur. Ik rijd minder vaak verkeerd dan gisteren en de wegopbrekingen vallen (bijna allemaal) nu buiten mijn route. Het hopen heeft gewerkt Sjaan! Een man die een klein stukje meerijdt is wel jaloers op me. Hij gaat in de zomer pas, zei hij. Dan gaat hij naar Italië. Net als wij! Zo leuk om medefietsvakantiefanaten te spreken (bestaat dat woord?). Het duurt wel lang, deze reis. En bij Eindhoven lijk ik rondjes te fietsen in het bos. Als ik voor de derde keer ‘Schietbaanlaan' zie staan op een straatnaambordje (wat er wel steeds nét iets anders uitziet), wordt ik wel een beetje ongeduldig, want ik weet dat ik niet verkeerd rijd. Datzelfde gebeurt ook nog een keer in Eindhoven bij een terrein voor tja.. waarvoor eigenlijk? Een soort verzorgingspark voor mensen die iets mankeren. Maar Eindhoven heeft ook een heel lang fietspad, dwars door de stad heen, waarbij men geen last heeft van auto's. Luxe hoor! Nu lekker op Kees' kamer, balkon in de zon, uitzicht op het park en straks komt Kees zelf ook nog hier. Leuk om jullie reacties te lezen, dat doet me goed. Nu rust voor de beentjes, aftersun voor mijn gezicht, dikke zoenen voor jullie!

Reacties

Reacties

Lida

Een goede massage kan je vast gebruiken!

Hielp bij je vader ook :)

XXXXXXX

Marja

Hahahahahaha, ja die omapitjes hé, vergeten we ook nooit! Wat heb je veel gefietst zeg vandaag, fijn dat je vannacht in een warmer bed kan slapen!

Liefs mama xxx

Josina

Ik heb weer erg moeten lachen om je verhaal! En idd, die pitjes:D Zo herkenbaar... de vakantiegeluiden!;)
Veel plezier op dit moment in EINDHOVEEEE!
xxx

Sjaan

Vannacht lig je in elk geval warmer...... Wat heb jij veel gefietst vandaag, WOW!!!

tea

Hoi kellebel, wat ben je toch een kanjer om zoveel km te fietsen.Wij genieten van je reisverslagenen nog veel succes verder liefs Tea

Marja

Hey, nog ff... het woord bestaat hoor, google maar even, zie je één resultaat :D:D

Marlies

Ha Kelly, dappere dodo! Geniet lekker onderweg, succes! Ik lees graag weer met je mee!
Liefs, Marlies (en Jan)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!