Dag 1 ’t Veld – Waverveen 106,21 km

9.15 - 17.25

Om kwart over 6 ging de wekker. Deze keer niet voor mij. Samen naar beneden, journaal gekeken en toen ging Kees op de fiets naar Den Helder. Ik kon toen nog de laatste dingen inpakken, want dat was er gisteravond niet meer van gekomen. Kees had nog wel de schoenen van mamaSPD klaargemaakt om een uur of 12...

Alles op de fiets; de eerste keer met deze voor rekjes en de nieuwe bagagedrager, waardoor de bagage er iets anders op kan dan ik gewend was. Toen toch maar vertrekken. Wel ff wennen hoor... Maar na een half uurtje besloot ik dat dat wennen echt niet ging lukken, dus ik verplaatste mijn grote rode bagagezak zó, dat hij nu niet meer tegen mijn billen prikte. Dat ging een stuk beter. De weg trouwens ook! Ik vloog met een lekker tempootje naar Alkmaar. Vanaf het ziekenhuis ongeveer pakte ik de LF7 op. Ik had er nog geen uur over gedaan. Zjoef zoef door het bos. Maar ik merkte ook gelijk dat het toch anders rijdt dan met de boekjes van Clemens Sweerman die ik inmiddels wel ben gewend. Daarin staat bijvoorbeeld: na 1,5 km links af. Of bij de derde afslag rechts. En er staan altijd afstanden bij, zodat je het goed in de gaten kunt houden en volop van de omgeving kunt genieten als je even een aantal km niet op je kaart hoeft te letten. Datgenieten van de omgeving doe iknog steeds. MAAR.... dàn mis je de bordjes!! Ze staan er soms zomaar... als je ze niet verwacht. Nou, das dus ook wennen. Kon ikiedere keer weer terug. (Om er ook wel eens achter te komen dat je wel goed zat, maar gewoon nog 3 km verder had moeten rijden voor een bevestiging.) En dan zijn er ook nog de wegwerkzaamheden. Vanaf Heiloo kom ik er vele tegen. In Amsterdam wordt dan een alternatief geboden m.b.v. die gele borden, maar meestal moet ik het zelf uitzoeken. Ik ga dus de LF7 volgen, zodat ik veel kan zien en de route goed bekend staat. Maar het waaide nogal vandaag... En dan zijn die ommetjes tegen de wind in niet echt leuk. Maar ja... GTDK! Ik ben vrij snel in de omgeving Zaanstad, maar omdat ik1(ÉÉN)bordje over het hoofd zie, rijd ik eerst 4 km te ver naar het westen. Dan weer terug, vervolgens 3 km te ver naar het oosten (en terug) om er vervolgens achter te komen dat ik naar het zuiden had gemoeten. Maar ach, je ziet wel wat :-}. Ik rijd op een gegeven moment zo vaak verkeerd dat ik mijn telefoon met GPS er maar even bij pak. Ik zit dan op 56 km en hoor van Kees dat het in 38 km ook had gekund. GRRMMM... En dan staat de teller ineens op 70 en rij ik nog steeds langs die molentjes die veelvuldig worden vastgelegd door overwegend Japanse toeristen! Ik wil naar Frankrijk!! Als ik eindelijk in de buurt van Landsmeer uitkom, vind ik een heerlijk plekje om even te pauzeren. Liggend in de zon... Helemaal tot rust, voeten op het gras. Na een kwartier kan ik er weer tegenaan. Amsterdam in!! Zo druk als het had geleken op de kaart (helemaal door het centrum heen), was het niet. Eerst reed ik over een bekend fietspad, dat ik eerder had gebruikt naar Amsterdam (toen ging ik gewoon over Ilpendam, waardoor het nu een beetje teleurstellend was dat ik 'nog maar' op dat fietspad was)Gelukkig rijdt dat pad heel fijn! (Voor de liefhebbers: knooppunt 4 in dat gebied.) Ik mocht toen een lang fietspad langs de Amstel volgen, toen een paar omleidingen (plus omleidingen in omleidingen), wel even echt door het centrum (maar nog enkele restjes Koninginnedag te zien zijn) en toen de stad weer uit. Dan weer een lekker stuk langs de Amstel. Ik heb grote stukken de wind in de rug. Het voelt heel vloeiend aan en er komt een liedje over de Amstel in mijn hoofd op dat er prima bij lijkt te passen. Nu weet ik alleen niet of dat liedje wel echt bestaat... (Die van de Rijn, Rijn, Rijn is het niet hoor :-p) De stukken tegenwind zijn niet zo fijn en als ik bij de zoveelste wegafsluiting zie dat ik ontzettend veel moet omrijden, besluit ik mijn dagbestemming te wijzigen. Toevallig had ik vanmorgen nog 3 SVR campings in de buurt op mijn kaartje getekend. Waarvan één wel wat uit de route was, maar die had een leuke site en een speciaal tarief voor de ‘eenzame fietser', haha... En doordat ik niet anders kon, kwam ik in de buurt van deze camping. En nog een extra stukje wind mee ook. Prima plek, uitzicht op een groot veld, beetje uit de wind, volop in de zon... Dan de ondergang straks bekijken. Goh wat een verhaal...Nu eerst maar eens afwassen.... Morgen hoop ik ons vakantiehuisje in Eindhoven te bereiken!

Reacties

Reacties

Marja

Hey, wat een verhaal en wat leuk van die schoenen en dat vakantiehuisje! Is daar ook een James bij? ;)
Leuk om je weer te 'horen' vertellen...

Liefs mama xx

Sjaan

Leuk om je zo te kunnen volge- goed bezig en veel fietsplezier zonder al te veel omleidingen morgen!
Zoenen van Sjaan

Kees

mooi verhaal, geeft een vakantie gevoel. ben jaloers maar reis met je mee op google maps. Morgen lekkere voedzame pasta maaltijd geheel verzorgt door je vriendje...in je vakantie huisje. de wind gaat afnemen dus de vooruitzichten zijn goed.
liefs kees

Suus

Ja hoor, ik heb je gevonden op het grote internet.
Veel plezier en avontuur toegewenst. Wel alles met happy end natuurlijk.

Suus

Josina

Heyy zussie,

Leuk verhaal! Had ik wel weer gemist;)
xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!