Dag 9, Logrono – Sto. Domigno 56,28 km (633,23 totaal)

Met Anja afgesproken om samen een stuk door te rijden. Iets na achten rijden we weg. Ze was flink afgezet bij de refugio en de kwaliteit liet ook te wensen over. Bij een bakker halen we brood en wat lekkers, later bij de supermarkt nog beleg en drinken. We maken een lekker rustige start. Op een steil stukje komt er een man bij lopen, die in het Engels vraagt of hij op de goede weg zit. Ik antwoord en we beginnen even te praten. Beide lopend. Op mijn antwoord ‘from Holland' antwoordt hij ‘me too'. Hahah, dat is altijd grappig. Het steile stukje is met 5 km/ uur wel te fietsen, dus we kunnen wel een paar honderd meter met de man meerijden. Later komt er eennog veelsteiler stukje, dat lopen we ook maar. Vervolgens kunnen we weer lekker doorrijden. We rijden langs een grote metalen stier, die woest uitkijkt over de wegdie we noggaan krijgen. Er volgen ook wat heuvels. Die gaan als volgt. Anja en ik fietsen samen omhoog, na een paar honderd meter rijdt zij iets sneller dan ik. Als ze niet meer kan fietsen, gaat ze lopen, ik fiets er dan in een lichte versnelling achteraan en haal haar soms in. Naar beneden ga ik altijd sneller, mijn fiets is een stuk zwaarder beladen. Omdat er een nieuwe weg is aangelegd, kunnen we niet meer langs de N120 rijden, maar moeten flink klimmen naar Sotés, om daarna weer te kunnen afdalen. Het is gaan miezeren en het rijdt niet zo fijn. Gelukkig wordt het ook weer droog. Ik beluit de camping bij Sto. Domigno te gaan opzoeken, Anja wil nog verder, ri Belorado, zodat ze de volgende dag naar Burgos kan. Er is nog één plekje op de camping, aan de doorgaande weg, gescheiden door een hek. En aan de andere kant aanweg van de camping, waar vele auto's langsrijden. Er is wel WIFI, dus ik kan nog even mijn mail bekijken. Ik denk dat ik morgen zo'n 45 km doe. Dan kom ik zaterdag aan in Burgos, nog eens 45 km verder.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!