Dag 4, Onesse-et-Laharie – Sorde-l’Abbaye 84,79 km (326,38 km totaal)

Deze ochtend ben ik al erg vroeg wakker. Niet omdat ik veel van plan ben vandaag, maar het is zo koud, dat ik het niet langer uithoud in de slaapzak. Ik ben toch inZuid-Frankrijk??Om half 7 stap ik onder de warme douche, waar ik pas uitkom als ik ben doorgewarmd. Kees en ik zouden nog tot de eerste bakker samen fietsen. Het stel van gisteren gaat om 9 uur weg. Wij pas om 10.10 uur. Weer warm, maar nog niet hinderlijk. Weer heel veel rechte wegen en naaldbos. Ik vind het niet vervelend, want het rijdt wel lekker door. Iets na Buglose, als we een spoor over fietsen, zien we voor het eerst de Pyreneeën in de verte. Wat imposant... Vlak voor Dax wordt het toch echt te warm en gaan we even bij een kerkje zitten. Met ze zelfontspanner probeer ik ons beide op de foto te krijgen, maar het wil niet echt lukken. Als het uiteindelijk wel lukt, kijk ik net de andere kant op en Kees met zo'n blik van ‘take 314 pffff', maar goed, we staan er op! Flesjes bijgevuld bij het kerkhof, ik drink wat af. Uiteindelijk in Dax dan maar afscheid nemen, want er komen een paar klimmetjes aan en Kees wil verder dan ik. We lunchen nog in Dax bij de kerk (waar ik eindelijk mijn eerste ‘kerk stempel' bemachtig).Toch nog een stukje samen fietsen. Dan maar tot na het eerste klimmetje. Hij besluit de langere en hogere route te nemen van, dus misschien komen we elkaar later nog eens tegen onderweg. Bij de eerste klim van 6% over 1 km probeer ik zijn tempo bij te houden, gaat eigenlijk wel prima. Maar na een minuut ofwat ga ik toch hyperventileren en krijg ik het koud. (Maar het is zeker 29 graden in de schaduw (als die er zou zijn...))Eerst even wat water over mijn hoofd. Daarna gaat het al snel weer goed. Na Cagnotte komt de klim van 2,5 km en dus dan toch maar gedag zeggen. Ik maak nog een paar foto's van de prachtige bloemen die ik daar zie en begin dan ook aan de klim. Die me uiteindelijk alles meevalt, mede door eigen tempoaan te houdenen de klim leek ook minder steil dan de vorige. Geheel fietsend kom ik dan toch boven, boven verwachting. Steeds vaker zie ik de Pyreneeën, maar na deze klim is het uitzichtonbeschrijfelijk mooi! Zelfs de foto's geven het bij lange na nietgoed weer. Maar Wat Een Pracht. En een kracht. Er staat me nog heel wat te wachten, maar heb besloten ervan te gaan genieten. Veel foto's maken, rustig fietsend. In Peyrehorade wil ik naar de camping. De eigenaar geeft aan dat er tot 4 uur vannacht een feest is en dat daarna alle feestende mensen terug komen naar de camping. Dus als ik voor mijn rust kom, adviseert hij een andere camping. Ik besluit dan maar 6 km verder te fietsen naar de eerstvolgende camping. Daar kom ik iets na 18.00 uur aan, gelijk met een jong stel.Anjavertelt me dat zijenhaar vriend een week samen fietsen, we kletsen evenleuk. Ik ben kapot van het warme weer en het klimmetje dat niet veel had hoeven voorstellen. Morgen rustig aan, waarschijnlijk een camping in de buurt van St. Jean Pied de Port.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!