Dag 2 Minzac – Cadillac 69,66 km (130,13 totaal)

8.55 - 15.10

Nog veel regen toen ik sliep, maar droog toen ik wakker werd. Beetje uitslapen, maar evengoed als eerste wakker op de camping. Iets voor 9 uur vertrokken en naar eigen inzicht teruggereden naar de route, wat prima ging. Ik heb zo genoten vandaag! Prachtig mooi weer, beetje wolken, geen wind en het landschap!!!! Wauw... Echtzooow mooi. Als ik toch eens een huis in Frankrijk had, stond het vast hier. Beetje heuvels, we te doen. In Saint Emilion ga ik lunchen nadat ik het dorpje heb bekeken. Daarna vervolg ik mijn weg en er is één liedje op mijn iPod dat ik maar blijf herhalen. Krijg er leuke herinneringen en droombeelden bij en dan in combinatie met het landschap.... Ik voel het tot in mijn tenen. De heuvels worden af en toe met 8 km/uur bedwongen. De afdalingen vaak met 37. Dan gaat de kilometerteller (2 cijfers achter de komma) sneller dan de seconden van de klok (Ja, dat klopt...). Echt fijn. Vlak na Guillac doe ik de omwegvariant naar La Sauvage. Zo'n 16 km om. Ik heb toch alle tijd! (Eigenlijk zag ik in de hoogte grafiek dat de gewone weg een flinke klim had en dat de variant voor de helft over een oude (en nu geasfalteerde) spoorlijn gaat. En die gaan nu eenmaal niet zo steil!) Maar het tussendoel was ook leuk om te zien. Nog even een foto gemaakt van ´muselluf´, met de zelfontspanner lukte dat na enkele pogingen best aardig. Alleen wel veel verbaasde blikken van voorbijgangers.Ineens ook nog door een tunnel. De foto zonder flits ziet er vrij spectaculair uit, mede doordat ik niet ben gestopt om hem te nemen. Ik heb ook nog een paar stempels proberen te scoren vandaag, maar de kerkjes waar ik kwam waren onbemand, dus ben ik ze maar bij de Mairie gaan halen, net als gisteren. Ze lijken alleen wel erg op elkaar, die stempels. De camping in Cadillac was gemakkelijk te vinden. Na het opzetten van mijn tent en de douche te hebben bezocht, ging ik maar eens boodschappen doen. Omdat ik al aan mijn toegestane vlieggewicht zat en om veiligheidsredenen, heb ik niet alles mee kunnen nemen. Dus nu op zoek naar shampoo (deed het deze 2 dagen met douchegel...), bodylotion (het kleine verpakkinkje was al leeg), campingaz (tja, dat mag nu eenmaal niet in een vliegtuig), pasta, fruit en nog wat andere dingen. Toen ik weer op de camping was, stond er een iemand aan de poort van de camping, een beetje zoekend te kijken. In het Engels vroeg ik of ik kon helpen. Hij bleek ook Nederlander te zijn. Kees uit Eindhoven. Ik ben maar eens uit eten gegaan. (Heb eigenlijk nog helemaal niet zelf gekookt (maar ach, het is nog maar dag 2)). Ik had niet echt een idee wat ik bestelde, maar het was allemaal lekker. Wel veel te vet natuurlijk, saus van slagroom... En een wijn, genaamd Cadillac... Ze zeiden dat het een zoete wijn was. Nou, dat was het zeker! Het leek wel honing! Maar dan in wijn vorm, wat fruitig en met (een beetje?) alcohol... En oh zo lekker! Nu nog even lekker van de buitenlucht genieten en een beetje teuten met mijn buurman. Morgen door Les Landes!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!