Dag 18 deel 2 Verona

Terwijl ik hier in de zon, op één van de vele terrassen van de camping zit, waar ik wierrook ruik, een prachtig uitzicht heb over Verona en op Kees, genietend van het geluid een paar krekels en een man die heel in de verte 'Wonderwall' van Oasis fluit en het zachte gepraat in talen die ik niet ken van een paar campinggasten die hopelijk ook van dit alles genieten en de muggen voelend die van ons genieten, schrijf ik dit stukje voor mijn blog.

We hebben heerlijk in Verona gelopen, Kees iets minder trouwens, want de schat heeft alleen fietsschoen met SPD mee. Twee stempels gehaald. Eén op het gemeentehuis, waar de receptioniste enorm haar best deed en uiteindelijk om bijna half 6 nog iemand naar beneden wist te halen met een stempelkussen. De man verontschuldigde zich op zijn beurt, omdat hij geen goed stempelkussen kon vinden. Daarna nog een stempel in de Dome van Verona.

Verder heerlijk geslenterd (beide op eigen wijze) door de straatjes met balkonnen, echt Italiaanse tafereeltjes bewonderend en al het moois in ons opnemen. Van shoppen is weinig gekomen, want ook hier is na de siësta (die om een uur of 12 begint en kennelijk kan duren tot een uur of 18) weinig meer open. Vele trappen leidden ons naar beneden, diezelfde trappen ook weer terug. Morgen spierpijn van de trappen, dit soort trappen zijn onze benen niet gewend.

De etappe voor morgen wordt enorm vlak, ze beschrijven het als soms Nederlandse landschappen, misschien tot Ferrara, zo'n 132 km verder. We zullen zien of dat gaat lukken, het is namelijk prachtig mooi weer, voor een fietser soms wel wat warm als hij deze afstanden in gedachte heeft. Water was er de afgelopen dagen genoeg onderweg. We zullen zien wat morgen brengt.

Nu fijn alles laten bezinken, de reacties waren erg leuk om te lezen. Thanks!

Liefs van ons

Reacties

Reacties

Marja

En wij genieten met jullie mee!

AAD

Leuk om de verhalen te lezen

sjaan

het is enig om zo toch een beetje vakantiegevoel te krijgen: ik heb nu al zin in de camino van volgend jaar: fietsend of lopend- we zien wel! Geniet maar lekker van het mooie en vooral lekkere Italië met het heerlijke ijs en de echte pizza's

iris

zo, ik ben weer even bij...Leuke foto's! Jullie zien er beide héél blij uit!Mooie stad he Verona, wij liepen daar vorige zomer nog rond. Brings back good memories!!ivm. vakantie is dit voorlopig de laatste reactie. Ik lees de rest wanneer we weer thuis zijn. Ik wens jullie een fijne verdere vakantie!! dikke kus Iris

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!