Dag 13 Hirtshals – Skagen 65.56 km (1163,04 totaal) FINISH

8.30 - 14.15

4.42.58

Gisteravond heb ik tot zonsondergang kunnen zien hoe een steeds donker wordende wolkenmassa heel langzaam dichterbij kwam. Ik heb het gordijn niet dichtgedaan, dus toen ik vanmorgen wakker werd kon ik gelijk zien dat het reuze meeviel. De lucht was wel wit/grijs, maar niet dreigend. Na een wederom goed verzorgd ontbijt begon ik aan mijn laatste rit. De wind was gedraaid. Ik had weer wind tegen. Omdat ik het grootste deel van de dag door een bosgebied reed, had ik er niet heel veel last van. Behalve dan nadat ik een klein stukje wind mee had...

Maar eerst de stad weer uit. Tjonge, het lijkt me maar niet te lukken. Nu lette ik goed op, maar nog heb ik een afslag gemist of het boekje verkeerd begrepen.Gelukkig volgt de route die ik volgeen landelijke fietsroute in Denemarken en daar kon ik de bordjes welvan vinden. Ik denk dat mijn weg in afstand niet veel verschilde met de originele route. Vandaag veel rustige wegen. Gravel, grind, zand, bospad, asfalt. Van alles wat. Ik zie ook weer veel dieren. Weer een keer een hert, maar hij ziet mij ook, duslang kan ik er niet van genieten,laat staan een foto van maken. Hetzelfde geldt voor de eekhoorns ennog zo´n ander beest, een soort hermelijn. Ze duiken weg zodra zzze me zien

Laughing
. Nou ja, eigenlijk horen. Mijn ketting piept behoorlijksinds de regenbuivan één van de eerste dagen.

Ikfiets lange tijd met de Noordzee (Skagerak) aan mijn linkerhand. Ineens zie ik zee aan mijn rechterkant. Ik ga goed, dus dat zal dan Kattegat wel zijn! Tjonge, nu al. Het ging allemaal voorspoedig en om 12.20 uur stond ik na 53 km al voor de jeugdherberg. Helaas kon ik pas inchecken om 16.00 uur, dus ben ik de route mét al mijn bagage af gaan maken. Ik reed door Skagen (erg leuke stad, ga ookalvast langs het station en de bakker) naar Grenen, het uiterste puntje van Denemarken. De laatste 3 km wel stevige wind. Echt bijzonder. Opeens houdt het fietspad op. Dat heb ik nog niet eerder gezien. Vaak zie ik een bord voor doodlopende weg, maar vaak is er voor fietsers wel een doorgang mogelijk. Nu dus een einde van het fietspad. Wel heel symbolisch. Mijn route is klaar, and so is the road. Omdat ik nog niet op het uiterste puntje ben, zet ik mijn fiets neer en ga lopend verder. Ik loop nog bijna 2 km over het strand. Een beetje aan het begin zie ik mensen die elkaar op de foto zetten. Ik sluit aan en vraag of ze mij ook willen fotograferen. Twee zeer aantrekkelijke Spanjaarden met hun moeder (of stuk oudere vriendin die hun moeder had kunnen zijn) willen dat wel doen.Ik bedank ze in het Spaans (één van de weinige woorden die ik ken, hahaha) en dat waarderen ze wel. Helaas heb ik geen foto van ze kunnen maken, bedenk ik me nu. Het is nog best een stukje lopen en de lucht is die kant op een stuk donkerder. Als ik uiteindelijk op het uiterste puntje aankom is dat heel bijzonder. Niet alleen omdat het mijn doel was van deze reis, maar ook omdat ik daar twee zeeën zie samenkomen. Vanuit het noorden komt het water uit het Skagerak aan en vanuit het oosten dat van het Kattegat. Je ziet de golven dus echt op elkaar botsen! Ik heb het geprobeerd te filmen. Zal even kijken of ik dat ook online kan zetten. Daarna voldaan met de wind mee weer terug gelopen naar de fiets om daar weer met wind mee terug naar Skagen te fietsen. Ik fiets heerlijk rustig, want het is nog maar 14.00 uur. Om 14.15 kom ik weer bij de jeugdherberg aan. Het is inmiddels zachtjes gaan regenen en ik besluit binnen te gaan wachten. Daar zit een meisje met haar computer, zegt niet veel, want haar essay moet af en haar internet tijd loopt af. Ik ga rustig even al mijn foto's bekijken, inspecteer uitgebreid alle informatie aan de prikborden en ook de foto's in mijn telefoon inspecteer ik nog even. Als ik de foto's van Chica en Binkie zie, doet het me goed. Wel weer lekker om naar huis te gaan en ze weer te kunnen knuffelen (als ze daar dan zin in hebben natuurlijk ;-)). Iets voor 16 uur gaat het rolluik open en ik kan voor 2 dagen inchecken. Doe maar een bed en geen hele kamer. Scheelt weer 300 kronen en omdat ik 2 nachten blijf 600 (€80,-) Ik krijg een kamer met 12 bedden toegewezen. Het is nu 18.50 uur, de inchecktijd is voorbij, dus ik denk dat ik toch een kamer voor mij alleen heb. Tja, welk bed wordt het?? Morgen ga ik rustig Skagen bezoeken en mijn kronen opmaken. Vrijdagochtend ga ik met de trein naar Kolding. Ik moet 3 keer overstappen, maar dat moet geen probleem zijn, zei de vriendelijke man bij het station hier. Hij was wel zeer verontwaardigd dat ik uit Nederland hierheen was komen fietsen...

Zo, bestemming bereikt, nog even een dagje rustig aan en dan naar huis!

Veel liefs Kelly

Reacties

Reacties

Wilma

Tjonge, tjonge wat een afstand heb je afgelegd. Goed gedaan hoor, dat doe ik je niet na (je moeder weet wel hoe graag ik fiets). En nu met de trein van Skagen naar Schagen..... Geniet van je laatste dag en goede terugreis!
Wilma.

Kelly

Dank u wel! Leuk dat u me bent gevolgd!

Marja

Hey lieverd

Geweldig, je bent er, aan het eind nog wel! ;)
Nu aan de reis terug, geniet van alles en een heel plezierige en veilige thuiskomst!

Veel liefs,

Mama xxxx

p.s. ...ja ik weet het nog hoe graag Wilma op de fiets zit :D

Josina

Heyy Lieverd,

Ik ben trots op je!!!
Héél veel plezier je laatste dagen daar!
Alvast een goeie reis terug.

Liefs Josina

Kelly

Dank je wel lief zussie!

Tot snel.

Een dikke zoen!

Lida

Super Kelly,

Bestemming weer bereikt! Ik vind het weer een hele prestatie van je en heb weer genoten van je verhalen.
Goede terugreis.

XXX

Kelly

Dank u wel! Leuk dat u zo met me bent meegereisd!

Liefs Kelly

Wouter

In mijn beleving heb je vandaag (vrijdag) je bestemming bereikt. ;) Zus, ik ben trots op je!

XXX

Ronald

Leuk om te lezen dat jij het ook gehaald hebt! Wij hebben nog wel even aan je gedacht toen wij schuilde met het noodweer in Schleswig en een dag niet op de fiets zijn gekropen, jouw schema liet volgens ons dit soort ontsnappingen niet toe. Chapeau.

Groeten van het fietsende stel uit Wollingst

Kelly

Hallo!

Wat leuk om nog van jullie te horen. Hopelijk is het jullie ook goed vergaan. Goede terugreis gehad?

Groet,

Kelly

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!