Dag 12 Aalborg – Hirtshals 90,46 km (1097,48 totaal)

8.15 - 15.55

6.00.20

Veel te vroeg werd ik wakker van het licht van de zon. Natuurlijk geen vervelende manier om wakker te worden! Ik kon nog 2 uur blijven liggen, das dan wel weer lekker. Ondanks de voorspellingen, zag het er super goed uit vanochtend. Geen wolkje aan de lucht! Na het ontbijt ging ik weer op pad. Omdat ik teveel op de stad aan het letten was, miste ik een afslag. Daar kwam ik pas 3 km later achter, toen ik bijna een spoorweg moest oversteken. Dat moest nu nog niet. Hmmm... Na wat navraag kon ik de route weer oppakken bij een spoorwegovergang 5 km verderop. Het weer doet me goed. De wind is niet zo fel als de voorgaande dagen en de wegen zijn goed te doen. Ongeveer 30 km te laat kom ik erachter dat ik door mijn omweg een indrukwekkende Vikingbegraafplaats heb gemist. Das balen, maar ik ga nu niet meer terug. Ik zie wat wolken komen vanuit het westen. Ook donkere wolken. Gelukkig blijven ze achter me en heb ik geen last van regen die ik eruit zie vallenverderop.Het landschap is leuk afwisselend en begint heel licht te glooien. Geen probleem. Ik zie in de verte een grote zandduin. Daarvoor een bos, daarvoor weer koeien. Erg leuk om te zien. De wolken blijven achter me en het wordt steeds mooier. Ik besluit om een uitstapje te maken naar Mårup Kirke, een kerk die is deels onder het zand is verdwenen. Ik lig goed op schema, dus een uitstapje van 10 kilometer moet kunnen. Ik ga daar ook maar even zitten lunchen, want het was al eens tijd. De lunchplek bleek later half op een graf te zijn....

Ik pak de route weer op. Het is nog 25 kilometer. Het grootste deel over asfalt- of klinkerwegen, een klein deel over zand- gravel/grind wegen. Soms erg smal, zo'n 20-30 cm breed. Uiteindelijk nog een paar kilometer over een bospad. Soms zo dicht begroeid, dat het bijna donker is. Als ik uiteindelijk bij de jeugdherberg aankom is het nog geen 15.00 uur. Wat een tijd! De dame van de receptie vraagt of ik een douche en wc op mijn kamer wil, dat scheelt aardig wat kronen (250! (= ongeveer €33)). De douche en wc op de gang zijn ook prima. Zeker nadat ze me vertelde dat er vandaag nog 1 gast komt! De kamer die ik krijg heeft het beste bed, zegt ze! Nou, dat is altijd fijn... En inderdaad. In plaats van een stapelbed (waar ik sinds mijn 7e jaar niet zo dol op ben, ook al slaap ik nóóit meer bovenin) krijg ik een 2-persoonsbed. Met 2-persoons matras (dus niet 2 aparte).

Na aankomst ben ik naar het centrum gelopen. Ik wilde op het station wat informatie over het reizen met de fiets in de trein. Helaas is het station erg verlaten en kan ik nergens om informatie vragen. Dan morgen maar in Skagen. Morgen al!! Terug naar de jeugdherberg koop ik in de supermarkt iets van koek met een chocoladerandje eromheen en spikkeltjes. Lekker voor onderweg! Maar na één hap: ieuwgh!! Wat vies. Alsof er drank inzit. Echt niet lekker. Daar zit je dan met je 9 overgebleven koekjes. Als ik ruimte over heb, neem ik ze wel mee naar huis, kunnen jullie zelf oordelen. De stad is erg leuk om te zien en de zee... Prachtig blauw! De zon schijnt volop en je zou niet zeggen dat de Noordzee zo mooi blauw kon zijn. Nu ik dit zit te typen is het half 7. Ik zie vanuit het oosten donkere wolken aankomen. Ik hoop dat die morgen naar het westen zijn vertrokken. Ik wil Skagen graag bij mooi weer zien. Morgen dus naar Skagen. Het is nog maar 60 km, dus misschien rij ik door tot een jeugdherberg of B&B verderop. Frederikshavn is mss net iets te ver. Dat is nog 57 km verder. Ik zal wel zien morgen. Als ik vrijdagavond maar in Kolding ben. Daar ga ik met de nachttrein terug naar Amsterdam. Ik ben er nog wel niet, maar het is echt snel gegaan! Ook leuk ook om te zien dat mijn blog zo vaak gelezen wordt. Ik houd jullie weer op de hoogte.

Een dikke zoen,

Kelly

Reacties

Reacties

Marja

...........maar jij houdt toch van drank? hahahaha koekjes maar bij Jo en Koen brengen :P

Josina

hahahaha zolang er chocolade op zit zijn Koen en papa al tevreden;):P

Kelly

Komt goed, ze zitten nog in mijn tas!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!