Dag 5 Wollingst – Kleinwisch 78,2 km (499,49 totaal)

8.15 - 16.30

5.31.35

Er stond een geweldig ontbijt voor me klaar vanmorgen. In Frankrijk volop kaas, hier volop vleeswaren. Een eitje, precies goed gekookt. Thee, jus, vruchtenyoghurt en allerlei soorten brood. Dat is een goed begin van de dag. Eigenlijk was dathet slapen natuurlijk! Lekker bed, warm. Na het ontbijt pakte ik de tassen weer op de fiets. Die mocht trouwens binnen in de zaal staan! Om 8.15 uur vertrokken. De zon scheen, dus bril op en gaan! De wind was wel flink aanwezig. Uit het noord-westen dit keer. Wel beter dan gisteren, maar nog niet optimaal, aangezien ik naar het noord-oosten moet. De stukken naar het oosten gaan lekker vlot. De zijwind is dan bijna niet te voelen. Naar het noorden is was soms erg zwaard. Misschien komt het door de zon, misschien door de omgeving, maar ik rijd een heel stuk lekkerder dan gisteren. De plaatsjes waar ik kom zijn heel gemoedelijk, veel mooie huizen en de wegen zijn veel beter. Behalve dat stuk tussen Köhlen en Groβenhain dan. Dat gaat over een soort gravelpad door het bos. Ik had ook over een asfaltweg kunnen gaan, maar das lang zo leuk niet. Zo is de route niet bedoeld (schreef Kelly, tewijl ze eigenlijk bedoelt: was vergeten te lezen dat die optie er ook was). Vanaf Groβenhain een flink stuk wind mee, dat valt mee! De stukken tegen die volgden vielen daardoor wel wat meer op. Wel mooie wegen, heel rustig en haast sereen. Tussen Lamstedt en Hemmoor heb ik twee stukjes afgesneden. Nu reed ik wat langer langs een provinciale weg, maar dat ging erg goed. Vooral als er grote vrachtwagens langskomen en me een extra zetje geven. In Hemmoor lekker op een bankje bij het station in de zon gegeten. Beetje rekken. Wat is dit genieten. Tijdens het rijden heb ik dat gevoel ook weer veel, vandaag. Ergens langs de weg zijn appels te koop. Ik zeg dat ik er graag één wil kopen en krijg hem vervolgens als ´geschenk´. Dat klinkt zo leuk in het Duits. Cadeautje. Hij smaakte heerlijk!

Ik rij ook een stuk langs de Oste. De rivier kronkelt door het land en staat erom bekend dat hij vaak is overstroomd. Als ik de rivier zie stromen, kan ik zien hoe woest het water is. En nu stormt het niet eens! Hier ook weer prachtige plaatjes van de huizen en de natuur. Maar ik kan ze niet allemaal op de foto zetten. Daar is het bereik niet groot genoeg voor. Het fietsen langs de dijk is erg mooi en wat beschut. Bij Wischhafen met de pont over de Elbe. Er gaan enorm veel vrachtwagens op de pont. Haast niet te geloven dat de pont dit allemaal houdt. En dan ook een paar fietsers... Het is ijskoud op de pont. Zelfs uit de wind had ik gewenst dat ik handschoenen mee had. De reis duurt een half uur en is sneller voorbij dan ik dacht. Ik maak nog een ommetje door Glückstadt. Volgens mijn boekje gebouwd door Denen met hulp van Nederlanders. Dat is wel te zien aan de huizen. Erg bijzonder. Leuke stad om te bekijken. Ik vervolg mijn weg weer langs een dijk. Tussen half 4 en half 5 wilde ik op een camping aankomen en stipt half 4 zie ik een camping. Het is mooi weer en ik besluit daar te gaan staan. Het is eigenlijk een groteachtertuin met zwembad en tuinhuis. Die laatste is omgebouwd tot trekkershut en daar verblijf ik vannacht. Mijn tentje droogt aan de waslijn op advies van de eigenares. Tot mijn verbazing heb ik hier toegang tot internet. Zonder wachtwoord. Leuk. Morgen richting Schleswig. Dat is ongeveer 100 km. Heel veel naar het noorden, dus hoop op goede wind. Er is redelijk mooi weer voorspeld en die honderd moet dan wel lukken. Zeker nu ik vandaag voor mijn gevoel bijna niets gereden heb! Ik kan goed uitrusten vanavond.

Tot snel! Liefs Kelly

Reacties

Reacties

Josina

Lekker dat je het gevoel heb niks gereden te hebbe vandaag!;) Alvast een fijne avond! xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!