Kopenhagen, nieuwe site en fietsen!

Mijn verjaardagcadeautje van Kees was een weekend Kopenhagen. Voor degene die het leuk vindt, hieronder een 'korte' (ik ken mezelf inmiddels) samenvatting van deze reis per vliegtuig!

Voor wie daar geen interesse in heeft, alvast een volgend punt:
Deze website zit inmiddels een beetje vol. Daarom heb ik in het leven geroepen:

http://kelly2.reismee.nl

Hierop zal mijn reisverslag te lezen zijn van de aankomende fietsvakantie naar de Middellandse zee.Dus als je op de hoogte wilt blijven van mijn aankomende belevenissen, vul je mailadres in en je krijgt een mailtje als ik iets post. Zo niet, dan heeft je mailbox deze vakantie ook een keer rust...

Voor de zomer heb ik dan http://keesenkelly.reismee.nl. Want dan zijn we helemaal met z'n tweeën op reis. Kun je je ook op abonneren...

Oke, dan Kopenhagen!

Vrijdagavond om 19.00 uur de trein. We horen over problemen tussen Schiphol en Centraal, maar vertrouwen erop dat het goed komt. Vlak voor Alkmaar horen we de conducteur zeggen dat we voor Schiphol het beste kunnen overstappen op Alkmaar en vervolgens nog een 3 keer moeten overstappen om er te komen. We verlaten op de valreep de trein en komen in de volgende trein tot de ontdekking dat we beter niet hadden kunnen overstappen. Deze conducteur snapt het advies van zijn collega ook niet.

We zijn nu wel in de stress, want zoveel marge hadden we niet ingepland.... Gelukkig redden we het allemaal op tijd en komen we op Schiphol aan. Kees had gelezen dat we vanaf 20.45 uur door de douane konden gaan. Dit bleek het boarden te zijn! Vlak voor de douane komt hij ook nog eens erachter dat hij zijn boardingpass met de kranten had weggegooid. Rennend terug, net op tijd. Twee minuten later zou de slurf eraf zijn geweest... Pffff

In Kopenhagen komen we bij onze gastheer, erg vriendelijk en we slapen snel.

Zaterdag om 10.00 uur vertrokken. We lopen 500 meter en zien dan de stadsfietsen die we als een winkelwagentje kunnen huren. In de stad zijn tig plaatsen waar je een fiets kunt terugbrengen en weer ophalen. Geweldig systeem!!! Enige nadeel is dat het geen versnellingen heeft en een voetrem: terugtraprem... Maar het went snel. Leuk!!! We fietsen de hele stad rond en ook de Kampioen plekjes hebben we bezocht. Toevallig dat dat er net deze maand in stond. Enig spierpijn is wel aanwezig.

Om een uur of 18.00 uur gaan we naar Tivoli, de supervriendelijk kassadame wenst ons toe dat we ons mogen voelen als een kind in het pretpark. Wat een leuk park!!! Een echte aanrader. 's Avonds héél veel lichtjes, prachtig gewoon. En de sfeer is enorm! Tegen half 12 hopen we nog een fiets te kunnen scoren en dat lukt. De spieren willen niet meer echt meewerken, maar we komen toch op ons logeeradres terug.

Zondag uitgeslapen en daarna weer fijn rondgefietst. De beentjes prefereerden het fietsen boven het wandelen. Nog lekker gezeten in parkjes en op terrasjes. Om 18.00 uur weer terug gevlogen en iets na 22 uur terug in ons eigen bed. We hebben enorm veel lol gehad, een geweldig verjaardagscadau!!

De foto's passen niet meer op deze site, maar we maken er uiteraard wel een boekje van.

Reacties

Reacties

sjaan

wat een leuk kado! Ik kijk uit naar de fotoos en wil me graag abonneren op alle verslagen........

Marja

Een mooi verhaal van een mooi weekend samen!

Josina

Leuk zus! Ik ga meteen even je andere site aanmelden op me andere e-mail adres! xxx

Lida

Leuk om met je mee te reizen.

xx Lida

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!