Dag 24 Siena – Castel del Piano 92,18 km (2107,3 km totaal)

5.00 - 18.30

Wat ontzettend lief!!!! Zo lief!! Na het lezen van mijn blog van gisteren kreeg ik aardig wat berichtjes die me een hart onder de riem steken (of was dat andersom;-)). Dat heeft me echt goed gedaan. Vandaag ging dan ook zoveel maal beter dan gisteren!! Erg bedankt lieve mensen!!!!!

Om 4 uur werden we gewekt door Kees' wekker met het de melodie van ‘Koffietijd', de oude versie. Hoewel dit gisteren nog een haha-reactie opriep in één van de buurtenten, dit tijdstip en de mensen die nu op ons tentenveldje waren, vandaag was er geen respons. Er waren nog wel wat feestgangers wakker, die hoorden we de hele avond/nacht al, maar we hebben wel kunnen slapen.Alles ingepakt, en om 5 uur zaten we echt wel op de fiets. Het was nog donker, lekker rustig op de weg en zelfs koud toen we begonnen te rijden. Het was de hele nacht niet kouder geworden dan 19 graden, dus het was we even wennen. Lichten aan, heel vreemd. Siena uit ging wat lastig met het routeboekje, gelukkig hadden we Kees' gps mee.

De lucht werd steeds lichter. Om 6 uur gingen we ontbijten bij zonsopkomst ergens hoog boven Siena op een bankje die er voor ons leek neergezet. Zo, nu kunnen we er echt aan beginnen. De klimmen en afdalingen voor vandaag zouden best frequent zijn, en ook best lang achter elkaar. We rijden heerlijk, zon achter wat bomen of nog achter een berg. Het wordt wel warmer, maar de spieren zijn goed warm, dus dat is voor het lichaam al een zorg minder. We drinken veel, komen veel kraantjes tegen onderweg.

Om 9 uur zitten we al op 45 km, de helft van onze totale dagafstand. We halen een paar keer een stempel en de route verloopt goed, omhoog, soms even naar beneden. Als het 12.00 uur is, gaan we wat eten en drinken in een dorpje. Daarna een zeer luxe afdaling, zo één waar je niet hoeft te remmen, alleen maar hoeft te sturen en vooral genieten van alles wat je ziet, terwijl de wind die ik zelf creër door de beweging langs me heen verkoeling biedt. Toen zagen we een siësta plekje! Daar zijn we om 13.00 uur gaan zitten/liggen. Ik ben zelfs even lekker in slaap gevallen. Dit bevalt wel! Na drie uur vertrekken we weer voor de laatste 20 km, waarvan er 12 omhoog.

Onderweg zien we vaak een kraantje. Heerlijk voor vers en koel drinkwater. Soms direct uit een berg, meestal in of bij een dorpje/stadje. Soms ook aangegeven in de routebeschrijving. Nu zagen we er één van het laatste soort, op een welkome plek, namelijk bovenaan een klim. Zit er een slot op!! Das nie leuk... Gelukkig kunnen we nog wel even door met ons andere water dat inmiddels even warm is als de omgeving en een zeurend gevoel in de keel achterlaat. Maar het is water!!
Boodschappen!!! Das fijn... We kopen erg veel, we willen wel genoeg hebben de komende dagen. Met twee boodschappetassen vol lopen we de winkel uit en krijgen alles in de Ortliebs mee. Zeker 15 kilo zwaarder bedwingen we de laatste heuvels en komen om half 7 bij de camping aan. Koken, douchen (deze waren niet warm te krijgen, voor mij niet erg, ik vond het heerlijk! Kees was daarintegen binnen 5 minuten terug met kippenvel op zijn armen.)

Veel cadeautjes onderweg: een kraantje op de juiste plaats, net als een bankje, schaduw bij een klim, een rechter stuk in een steile klim, de laatste zak rucola sla in de supermarkt. Wat is dat toch mooi!
Op tijd slapen... moe...

Marja

Wat een mooie dag was dit!!