Dag 23 Barberino Val d'Elsa - Siena 41,96 km (2015,12 km totaal)

9.00 - 13.30

Josina jarig vandaag!!! Gefeliciteerd lief zussie!!!

Onrustig geslapen, benen waren zo moe! Ze hebben me wel een beetje wakker gehouden. Toch maar op tijd op pad, we willen zo'n 80 wat km rijden vandaag. Omdat we weinig meer te eten hebben, klimmen we de stad weer in naar de supermarkt, eten verderop iets en het is na 10 uur als we echt gaan beginnen. De zon deed dat al veel eerder. De eerste 13 km gaan zo beroerd! Ik krijg de neiging mijn fiets in de berm te smijten. Ik kan gewoon niet meer. Lopend en ploeterend fietsend kom ik drijfnat steeds iets verder. Kees is geduldig. Als ik huilend neerplof bij een kerkje wil ik niet verder naar Rome. Ik denk erover het laatste stuk van Siena naar Rome met de trein te doen. Wat een hitte, mijn benen, mijn fiets die niet optimaal rijdt, alles bij elkaar. Kees heeft gisteren net zijn laatste sigaret gehad, dus ik heb weer een prima moment uitgekozen om te crashen.

Kees stelt voor om morgenvroeg te vertrekken, een uur of 4/5. Dan klimmen we in de minste hitte, is het misschien beter te doen. Ik knap wat op en de laatste klimmetjes gaan een stuk beter. Een paar lieve sms'jes onderweg van mensen die niet weten hoe goed dat berichtje me doet. Andere fietsers (vooral wielrenners) die respect uiten, heel fijn. Nog een paar afdalingen die heerlijk gaan, 5-6%, niet veel remmen, ruime bochten, heerlijk. Nog wel twee keer even 14% naar de camping, maar er is gelukkig nog een plekje. Vandaag een speciale dag in Siena, met paarden en van alles en nog wat. Daar gaan we zometeen maar even kijken.

Naast ons staat een jong stel uit Engeland die van Venetië naar Rome fietsen. Ze zeggen dat als wij kunnen bewijzen dat we helemaal uit Nederland zijn komen fietsen, we op alle campings gratis zouden moeten kunnen kamperen. Ik laat de pelgrimspas zien en we lachen.....

Reacties

Reacties

sjaan

Hoort erbij dat je jezelf tegen komt: anders is het geen echte pelgrimstocht, maar jullie kunnen trots zeggen dat je elkaar er doorheen sleept: bravo! Geniet van Siena! En trakteer jezelf op heerlijk Italiaans ijs....

Loes

Kely, ik kan mij zo niet voorstellen om zo door te moeten bikkelen! maar als ik de fotos en je verhalen lees, begin ik wel steeds meer de charme ervan in te zien! nog even volhouden toch? je bent er bijna!!:) veel plezier jullie twee! Xx

Josina

Dank je wel zus!!!! Ik ga maar eens beginne met alles te lezen, zag opeens me naam staan;) xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!