Dag 20 Ferrara โ€“ Bologna 76,09 km (1808,09 km totaal)

Wederom een stralende dag! Eerst lekker uitgeslapen, toen wat aangekeuteld, dingen gerepareerd, boekje gelezen, heel fijn. Toen toch maar inpakken en op pad. In het centrum van Ferrara halen we nog een stempel, daarna een vrij vlak gebied naar Bologna.

Onderweg pauzeren we natuurlijk. In een stadje zagen we een kerk en er was een plek om iets te drinken te halen. Eerst een rondje om de kerk (zonder hond ;-)), de aardige man gaf ons een mooie stempel. Daarna wat drinken. We werden hartelijk welkom geheten door een vriendelijke dame. Ze wilde geen fooi accepteren. Ze wilde graag dat we een foto naar haar opstuurden als we weer terug in Nederland zijn, via Facebook. We zullen haar ook een kaart sturen. Ze hielp ons van de kriebelende muggenbulten af te blijven en ze was zeer gastvrij.

Dan is het nu tijd voor een verhaaltje. 'Ik zal jullie het verhaal vertellenn over het avontuur met de muggen op de camping bij Bologna. Als er twee mensen aankomen op een camping die verder is uitgestorven (ze vroegen zicht nog afvragend waarom), krijgen de mensen direct een wierrookspiraal tegen de muggen met houdertje cadeau bij de inschrijving. De mensen rijden naar de campingplaats, waar ook geen kip te bekennen is (niet helemaal waar; de volgende ochtend werden ze gewekt door een roestige kip, niet eens een haan). Maar wel muggen! Die denken; Yes, eindelijk weer mensen... ATTAC! Nou, dat was niet zo leuk voor die mensen. De tent opzetten ging bijna niet. Terwijl die mensen toch wel ervaring hebben met een tent opzetten, ook in lastigere situaties, zoals regen. Uiteindelijk de tent in, hor dicht, ademen..... En muggenbeten tellen. Dat was niet te doen.... Snel naar de douche, Autan opsmeren, helemaal onder... naar buiten... coast clear.... Koken.... bzzzmmmm bzzzmmmm.... Slapen... bzzmmmm.... wekker om 7 uur! Ja, de muggen zijn ook een beetje wakker, gelukkig niet allmaal.'

Marja

Heel vervelend die muggen, ik herinner me ze ook nog in Italie inderdaad, brrrrrrrrr zzzzzzzzzzzzzzzzzz heb toch liever kerekels!

sjaan

Bij Dode Hond zag Loes er een keer uit als een krentenbol: muggen zijn echt heel beroerd! Gelukkig zijn jullie daar nu weg...

Marja

Krekels