Dag 13 Bürs – Pettneu 52,30 km (1214,16 km totaal)

Jan is jarig vandaag. Vorig jaar zongen Kees en ik samen voor hem in Frankrijk. Vandaag een sms gestuurd vanaf de Arlberg. Wat heb ik vandaag veel moois gezien!!! Niet te beschrijven. Daar ga ik dus ook niet aan beginnen. Maar whauhauhauw!!!

Vanmorgen werd ik wakker door de zon. De zon? Ja, de zon. Gisteren ging ik slapen met zachte regen, nu weer heerlijk weer. Tent droog mee!! Vandaag een flinke tocht voor de boeg. Eerst maar eens goed ontbijten. Toen op pad, de eerste 36 km zou ik alleen maar moeten klimmen. En dat was ook zo. De eerste 26 km gingen me vrij gemakkelijk af. Nou ja, gemakkelijk, ik kon het allemaal fietsen, af en toe even een paar minuten rust tussendoor en wat drinken. Lekker zonnetje, prima te doen. De 10 die volgden waren pittig. Op het heetst van de dag het zwaarste deel van de etappe. Fietsen, lopen, rusten, enz. Een De laatste 3 kon ik weer volledig fietsen, maar omdat ik zo moe was van de voorgaande km, moest ik wel af en toe rusten tussendoor. Ik heb liters water gedronken, een handvol zuurtje opgezogen, banaan, brood, cola (light?!?!) en nog meer water. Af en toe kwam er een wolkje voor de zon, wel lekker, hoef ik niet steeds mijn pet op te zetten.

Nou nou, wat een geklim. Maar toch had ik nergens het idee om de trein te pakken om dat stuk af te snijden. Het stuk van Langen am Arlberg was al redelijk zwaar, maar toen ik in de verte de haarspeldbochtwegen vanaf Stuben zag.... Die waren het heftigst. De uitzichten waren fenomenaal, zoals je ze ziet in tijdschriften. Ik heb natuurlijk ook de nodige foto's gemaakt. Sommige lijken ze wel gefotoshopt. Nu ben ik voldaan en toch redelijk uitgeteld op een camping in Pettneu. Een geweldige plek. Aan een snel stromend beekje. (Hopen dat dat goed gaat als ik vannacht nog niet naar de wc wil.) En wederom met een uitzicht om over naar huis te schrijven.

Toen ik uit de douche kwam, zag ik een diep grijze waas over de berg die een half uur geleden nog zo helder leek. Een regenbui in de Alpen is ook wel heel bijzonder. Een Nederlands gezin met 3 kinderen staat vlak bij en de twee oudste meiden (groep 4 en 6, denk ik) komen regelmatig kletsen. Erg leuk. Vannacht slaapt Kees aan de ene kant van de Arlberg, ik aan de andere. Morgen weer samen!! Nog genieten van de omgeving en de pracht die de buien met zich meebrengen.

De buien waren al snel overgevlogen, 3 spatten en dat was het. Toen ik mijn tent uit kwam, zag ik dat een fietsvakantie gezin zich aan het installeren was. We raken aan de praat en het wordt erg gezellig. Ik had vandaag geen zin om te koken, dus wilde op de camping iets te eten bestellen. Ze vroegen of ik met hen mee wilde eten. Gezellig. Hun twee kinderen van 5 en 2 waren heerlijk in het ijskoude riviertje aan het spelen en we hebben een heel gezellige avond gehad.

Reacties

Reacties

Sjaan

Wat goed van je om toch niet op te geven in de bergen: petje af! En leuk dat je een Hollandse avond had Zoen van Sjaan

Marja

Wat leuk zeg zo die ontmoetingen en samen eten. Een kroon op je dag!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!