Dag 12 Wasserburg – Bürs 94,94 km (1161,86 km totaal)

****************************************************************************************************************

8.15 - 15.55 uur

Om een uur of half 3 word ik wakker door de regen op mijn tent. Regen? Het was zo mooi gisteren. Ik lag voor het eerst ook niet helemaal in mijn slaapzak verstopt, zo warm was het. Maar goed, alles wat nu valt... Tegen half 8 besluit ik toch maar mijn spullen in te pakken. Als ik om 8 uur mijn tent ga inpakken is de regen gestopt. De tent gaat wel weer nat de zak in. Mijn benen hebben wel even moeite vanmorgen. Vals plat en nog geen brood gehad. De bakker na 8 km is dan ook meer dan welkom.

Ik fiets verder langs de Bodensee. Na Bregenz ga ik beginnen in mijn tweede boekje. Ik raak vandaag af en toe in de war, rijd verkeerd.. weet niet waar het aan ligt. Wat me wel opvalt is dat van alle wegwerkzaamheden die ik deze vakantie ben tegengekomen, er altijd een doorgang is voor de fiets. Alleen ‘fahrrader abreisen'. Fietsers opsteigen ;-). Oostenrijk in! In Hard zie ik een pfarrhaus, (geen idee wat het exact betekent, maar ik word er altijd heen gestuurd voor een stempel) ik ga er naar binnen en de pastoor en een andere man geven me een hand, stellen de bekende vragen en ik krijg een mooie stempel, een goede reis gewenst en een fijne dag.

Gisteren was er een soort mini Lowlands in de buurt van Lustenau. Daardoor moest ik omrijden, deze keer dus wel. De half wakker wordende jeugd daar heeft mij wel 5 keer langs zien rijden, ik kon de goede weg niet vinden. Uiteindelijk maar over een voetgangerspad over de dijk. Verder heel veel gefietst langs ja ja, daar is ie weer... de Rijn! Daarna fietste ik voornamelijk langs de Ill, een heel blauwe rivier met af en toe ook heel blauwe meren. Als ik bij één van die meren stil sta om een paar foto's te maken komt er een klein jongetje naar me toe met een tas. Hij komt trots laten zien dat er een vis in zit! 'Zelf gevangen?' 'Nee, mijn vader.' De betreffende vader komt nog even gezellig kletsen. Hij kent Nederland wel, hij komt wel eens bij vrienden in Emmen.

In Feldkirch raak ik weer de weg kwijt, rijd rondjes, maar kom daardoor wel door het centrum, leuk, winkeltjes, groenteman! Ik had geen fruit meer. Een bakje heidelberen, echt vakantievoer voor mij, deze zomer (ja, uh... bosbessen), druiven en een banaan gaan mee. De weg terugvinden lukt na een kwartier pas. Daarna volg ik voornamelijk de bordjes op de weg, en als ondersteuning het boekje. In Bludenz begint het ineens héél hard te regenen. Bij een echtpaar dat staat te schuilen in een soort hokje zet ik ook mijn fiets neer. Er zijn ook een stuk of 6 zwervers met veel bier en wijn... De bui houdt nogal aan. Ik sta zo 20 minuten stil. En dat terwijl de camping nog maar 3 of 4 km verder is. Uiteindelijk dan toch maar verder, beetje regen is niet erg. Op de camping aangekomen is het droog, kan ik mijn tent opzetten en daarna begint het gelijk weer te regenen. Ik moet ook nog boodschappen doen, morgen de Arlbergpass op, dus ik moet wel wat bij me hebben. Regenponcho aan, hup, weer op de fiets. Bij de Lidl haal ik de nodige ingrediënten voor een beklimming en een paar broodjes als avondeten, voor ontbijt en lunch. En lekker vlees beleg uit deze streek.

De omgeving is echt prachig hier. De bergen zijn inmens en de wolken erom heen ook indrukwekkend. Ik heb ook de bekende paarse (lila) koeien gezien hier. De winkels liggen ook vol met de chocolade. Bij de receptie is een ruimte waar ik mijn laptop en computer kan laden. Helaas geen internet. Mijn haar zit trouwens erg fluffie, het krult aan alle kanten. Kees belde net, exact een jaar na de eerste keer dat hij me sprak. De schat! Hij heeft al de hele dag regen, das wel sneu. Hij kan gelukkig bijna aan een geweldige afdaling beginnen, daar waar ik gisteren zo blij van werd. Rende-vous overmorgen?

Op veler verzoek toch maar een plekje met internet gezocht om mijn verhalen te plaatsen. En ja, wat moet ik om half 8 anders doen dan boekjes lezen in mijn tent. De regen heeft plaats gemaakt voor een paar troeble zonnestralen en het fietsen door het centrum is ineens weer een genot. Na wat rondvragen kan ik bij een boekwinkel internetten. Nu eerst maar eens de laatste 28 reacties lezen..... Leuk!!

Reacties

Reacties

Wilma

Goh je hebt al een aardig end fietsen achter de rug. Dat doe ik je niet na (dat weet je moeder wel, ha, ha). Veel plezier en wat gezellig dat Kees je inhaalt.
Groetjes van Jos & Wilma.

Lida

Heb je in Bregenz het prachtige openlucht theater nog
gezien?
Geniet van het mooie Oostenrijk.

Mama

Wat leuk dat je gelegenheid hebt om je verhalen te plaatsen!! Was leuk je net even te spreken, xx

Tea

Ja ja kellebel wordt nu wel echt spannend met kees op je hielen, volgens mij ben je daarom wat van slag, of deed je het exspres zodat je die lieverd eerder ontmoet ha ha maar geweldig hoe je schrijft zodat wij ook mee kunnen reizen zonder moe te worden. Samen veel fiets plezier x tea

Mama

Tea, je kon weleens gelijk hebben met je uitleg, hahahaha

Tea

wat leuk dat da tjij marja dat ook zo ziet die kellebel toch

sjaan

Over een paar dagen fietesen jullie samen met de GPS- nog even volhouden. Heerlijk al dat fruit onderweg- al een nieuwe stoel gevonden? Ben benieuwd naar al je stempels. Liefs uit Brussel: Loes en Floris, Jan en Romina en mijn eigen Jan liggen nog te slapen, maar Duvel en Floris beginnen rond te lopen. Zoenen!

Marlies en Jan

JAAAAAA, mooi gebied he waar je nu rijdt... vroeger zuchtte ik altijd al heel diep vanuit de achterbank... "meiner Heimat"... waar dat toch vandaan komt...
Ruik je Kees al, steeds een stukje dichterbij... het klinkt erg gezellig jouw ontmoetingen overal en nergens!
Dikke kussen uit Zoetermeer...en een heeeel diepe buiging uit respect voor jouw benen!

iris.

Hi Kelly, Geweldig om je verhalen te lezen. Ik vind het een hele prestatie die je neerzet!! Zo te lezen begint Kees aardig in te lopen.....Ik wens je veel succes met de rest van deze bijzondere reis! En natuurlijk veel plezier met z'n tween!! Dikke kus, iris.

Jan

Hey leuk om te zien dat het zo goed gaat! Bedankt voor het smsje op mijn verjaardag. Geniet ervan!

Marja

Nog één nachtje slapen....

xx

Sandra van 't Riet (moeder van Luuk & Julia)

Hoi juf Kelly!

Leuk om je verhalen te lezen en je mooie foto's te bekijken. Wát een prestatie, doen wij je niet na...
Geniet maar lekker en veel succes nog verder!

Groetjes, Sandra, Luuk & Julia van 't Riet

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!