Dag 10 Tübingen – Sigmaringen 76,46 km (968,82 km totaal)

7.20 - 13.15

Wouter wilde vanmorgen om 6 uur al gaan rijden, dus om 5 uur op. Als ik om kwart voor 6 heel zachte geluidjes hoor, denk ik dat hij aan het inpakken is. Ik kom de tent uit, maar geen Wouter! Die sliep gewoon nog... Wekker had geen stroom meer! Uiteindelijk zijn we beide om 7.20 uur vertrokken. Lekker op tijd voor mij. Al het net zo'n warme dag gaat worden als gisteren, is het wel goed om op tijd te vertrekken. Dan ben ik de ergste hitte de Schwäbische Alb over.

Het langzame stijgen gaat goed. Af en toe vallen er een paar minuten lang dikke druppels uit de lucht, maar niet genoeg om nat van te worden. In mijn boekje staat dat ik na een bepaalde bocht 6 km over een vrij drukke weg rijd, waarvan 4 km een klim is tot 7%. Als ik na 2 km denk dat de klim gaat beginnen, ben ik al halverwege! Dat valt weer mee. Daarna rustig vals plat dalen met af en toe een heuvel. Rustig landschap, fijne wegen, steeds meer wordt geasfalteerd hier. Ik haal nog twee keer een stempel, heb hiervoor 4 kerken bezocht. Rond 13.00 uur kom ik in de buurt van het stadje waar de camping moet zijn. Wat vroeg nog! Maar ik ga er toch maar heen. Kees is nog 250 km achter me en hij heeft nogal veel last van tegenwind. Morgen een km of 65, denk ik.

Op de camping is een klein trekkersveld waar aan het begin alleen een vader met zoontje staan, aan het einde van de middag geen tent meer bij kan. De Londense Boy staat er, zelfde soort fiets en tent als Kees, wel grappig toen hij aan kwam rijden, moest even twee keer knipperen. Later komt er nog een gezellig Zwitsers stel met kinderen bij. En gezellige boel hier. Ook de vader met zoon (? of oudere broer, of grijze vriend) die ik gisteren op de camping in Tübingen tegenkwam, zijn hier nu. Ik vermaak me vandaag wel. Bij Kaufland weer boodschappen gedaan. Wat een grote supermarkt is dat! Een heel schap voor bijvoorbeeld potten rode kool!! Inmiddels is het weer gaan regenen, de was maar weer binnengehaald, vanuit een half open tent kan ook gekletst worden!

Reacties

Reacties

Mama

Geen spannend verhaal dit keer, wel heel relaxed en gezellig, leuk voor je! Zie je knipperen met je grote bruine ogen :D
p.s kan ook buurman, collega, zwager, leerling, enz enz zijn, hahahaha vele mogelijkheden ^^ M-G

sjaan

klinkt als een heerlijke dag!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!