Dag 7 Hemsbach – Karlsruhe 94,21 km (790,02 km totaal)

10.15 - 17.10


Gisteravond pas laat gaan slapen, omdat ik internet had, kon ik nog even Skypen met m'n skat en natuurlijk ook even met zijn ouders. Erg leuk om weer even bij te kletsen. Kees gaat vandaag vertrekken van Brussel naar Luik, daarna Koblenz en dan zit hij op de route.

Toen ik vanmorgen wakker werd zag ik dat het al 9 uur was geweest. Lekker rustig ingepakt, het weer nog steeds niet geweldig, maar het is droog en dat is wel errug lekker!! Het is dus zondag, alle winkels dicht, op een bakkertje na. In veel plaatsen heerst dan ook een zondagse stilte. De route gaat maakt na Weinheim een omweggetje naar Ladenburg. Ik vraag me af waarom dat zo is, maar daar aangekomen begrijp ik het. Wat een pracht. Ik waande me even helemaal in de Middeleeuwen. (Afgezien van de auto's en de normaal geklede mensen.) Mijn fiets schudt ook lekker over de kasseien. In België kunnen ze die toch beter leggen... Ik kon beter gaan lopen, anders zou er niets meer op mijn fiets zitten. Vooral mijn stuurtasje was mij zeer dankbaar. Nog op zoek naar een pastoor of priester. Twee kerken, grote kans. Een behulpzame uitsmijter leidt me langs 2 woningen, maar in beide geen priester of pastoor te vinden. Dan maar weer door.

Er zijn wat saaie weggetjes naar Heidelberg, maar de stad zelf is wel leuk. Daar even rondneuzen langs het water en daarna weer lange stukken vrij saaie wegen. Gelukkig wijkt de route zoveel mogelijk af naar fietspaden wat verder van de doorgaande weg af, dat rijdt wel wat rustiger. Als ik voor de zoveelste keer heel veel vertrapt en overreden fruit zie liggen, stop ik de fiets, klim in de boom. Nee hoor, dat niet, haha. Een ander soort pruim, de gele, ook zo klein als die van gisteren. Ik kan er niet bij, maar als ik aan een paar takken trek die weer andere takken naar beneden duwen, kan ik toch een aardige lading voor in mijn stuurtas plukken. Arm ding, hij heeft het zwaar vandaag. Maar de inhoud is overheerlijk!! Ik had gewild dat ik zelf zo'n boom had. Dus ik bewaar een paar pitten. Je weet maar nooit! ;-) Er fietst nog een stukje een vrouw met me mee, ze is onder de indruk en we kletsen gezellig een half uurtje.
Daarna nog een paar lange stukken door het bos. Lekker muziekje op, de tijd vliegt. De kilometers ook. Ik ga af en toe de afslag voorbij, maar in een bos als dit is dat niet zo erg, dan neem je gewoon de volgende. Kaartlezen is alles... ;-) In Weingarten was een feest gaande, leuk dorpje, authentiek ook. In mijn routeboekje zag ik een beschrijving naar de camping, maar ineens zie ik er op de weg zelf ook één. Die maar volgen. De witte borden met groene plaatsnamen of groene fietsjes zijn ontzettend fijn hier in Duitsland. Nog beter dan de rode versies in Nederland. Overal staat aangegeven hoe je met de fiets ergens komt. Bij iedere zijweg een klein bordje met alleen een groene fiets en een pijl bijvoorbeeld. Zuper! De camping kost maarliefst €15,50 voor één nacht. Maar dan heb je ook wel wat hoor... De zon schijnt en er is een overdekte picknicktafel voor mijn tent. (Eigenlijk andersom natuurlijk, de tafel stond er eerder, hahaha) Zelfs mijn darmen vieren feest, tja... mijn stuurtas is nu wel leeg... Straks lekker koken. Hopelijk gaat het Kees goed af, de heuvels rondom Luik zijn niet niks...

Reacties

Reacties

sjaan

wat heb jij een mooie vakantie!

Marja

Wat geeft de natuur veel te eten onderweg!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!