Dag 8 Sedan - 't Veld (waarvan 46,76 km gefietst)

Wederom, korte samenvatting:

Zestreinen genomen, dus 6 keer fiets in én uit de trein,tussen Frankrijk en België gefietst zonder omweg deze keer. In Heerhugowaard stond Kees me op te wachten, na ruim 13 uur reizen en toch nog 46 km, weer thuis.

Uitgebreid verslag:

Om 6.02 uur gaat de wekker. Tijd om in te pakken. Tegen half 7 komen Thea en Leo ook hun tent uit, ze willen me uitzwaaien. Leo denkt dat het mij wel moet lukken om voorbij de mannen te komen die tussen Givet en Dinant staan te werken langs de weg. Ik heb echt geen zin in een klim van 12%, dus ik hoop het ook. We nemen wederom afscheid. Ik ga iets over half 7 weg en wordt tot de laatste bocht en over de brug uitgezwaaid door Leo en Thea. Echt lief! In de trein, overstappen in Charleville-Mézière en na bijna 2 uur ben ik in Givet. Nu wordt het spannend. Ik fiets en fiets en bij Hastière kom ik het eerste bord tegen waarop staat dat ik over 13 km niet verder kan, ‘route barreé'. Ik ga erdoor... het fietst uiterst rustig, maar toch vind ik het spannend, want als ik er niet doorkan, heb ik 26 km voor niets gefietst. Vanaf hier vliegt er steeds een blauwe reiger met me mee. Het hele stuk van 13 km. Uiteindelijk weer zo'n zelfde hek als een paar dagen geleden. Hermetisch afgesloten. Ik loop een km, mijn fiets achterlatend en vraag de mannen of ik er door mag met mijn fiets. Ze zeggen dat het te gevaarlijk is, vallende stenen enzo. (Zelf dragen ze ook geen helm) Ik zeg dat ik dat niet erg vind en ik mag er door!! Fijn....!!! Nog 5 km naar Dinant. Daar naar het bekende station. Het was mogelijk om mijn fiets mee te nemen, alleen wat lastig met het kopen van een kaartje, hier een deel, in Brussel moet ik de rest kopen. In deze trein moet eerst al mijn bagage eraf voordat mijn fiets de trein in mag. Laat ik dit maar trein type B noemen. Dan is type A dan zoals die twee treinen in Frankrijk: gewoon inrijden, en erbij gaan zitten. Ik vraag aan de conducteur welk station in Brussel ik moet hebben voor de aankoop van een vervolgticket en het vervolg van mijn reis naar Nederland. Hij zegt: 'Bruxelles Nord'. Ik vraag het voor de zekerheid nog aan iemand anders, want ik kan me namelijk geen Nord herinneren van alle keren dat we naar Brussel gingen. Ook deze man zegt:'Nord'. In Nord stap ik uit. Ik kan niet de trap afkomen met mijn fiets, te zwaar. Met een aardige peronmedewerker mag ik met de personeelslift. Ik zie de hele ondergrondse van station Nord en hij vertelt me dat ik in Zuid/Midi had moeten zijn. Pfff... kaartje kopen kan hier wel. Wel weer een heel gedoe, uiteindelijk moet ik in Roosendaal maar zelf gaan inchecken met mijn ov-chipkaart. Vervolg: Brussel Noord > Antwerpen (treintype A, fijn... aardige conducteur ook, die me vertelt dat de internationale trein is ‘afgeschaft' voor de tijd dat ik deze wil nemen), Antwerpen > Roosendaal (treintype B, helaas) Roosendaal > Leiden, stoptrein(!), type A. Leiden > Heerhugowaard (in feite type A, maar ik maak er type C van: Bomvol in de avondspits, maar ik mag toch mee van de conducteur als ik heb mijn reisschema van vandaag vertel. Hele weg staan en steeds mijn fiets verschuiven als er mensen langs willen.) In Heerhugowaard staat Kees me al op te wachten, de schat!! Die is helemaal uit Den Helder doorgefietst naar Heerhugowaard! Wat een eind.... Samen fietsen we naar huis. Lekker weer... Chica blij, Bink blij, lekker slapen in mijn eigen bed. Nu nog heerlijk een paar dagen thuis. Ook dat is vakantie...

Erg leuk dat jullie me hebben gevolgd, bedankt voor de reacties en hopelijk tot in de zomer, dan gaat de reis naar Rome!

Reacties

Reacties

Marlies

Stoer wijf! Klinkt goed deze vakantie! Zie jullie snel!

Kusje,
Marlies (en Jan)

Iris!

Kelly ik heb enorme bewondering voor je!
Ben blij dat je weer heelhuids thuis bent, zie je van de week, ben benieuwd naar je verhalen.

groetjes, Iris

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!