Dag 6 Fumay – Sedan 83,64 km (totaal 659,39 km)

10.00 - 14.55

Wat is het toch heerlijk om wakker te worden door de zon. En dat was om kwart voor 9. De tent droogde zo snel op, dat op het moment al mijn tassen uit mijn tent gewerkt waren, ik de tent zelf ook kon inpakken. Het waait wel, flink ook. En nu zit ik nog behoorlijk tussen de bergen. Ben benieuwd. Het fietsen over de Voie Verte is nog steeds mooi. Deze keer een aantal keren het bord ‘deviation', maar dat is allemaal goed aangegeven. Het fietst wel wat minder fijn, nu het zo hard waait. Als ik in Charleville-Mézières ben, neem ik de weg die ik van te voren had uitgestippeld, de stad uit. Ik ben alleen het briefje vergeten mee te nemen waarop de steden en dorpjes staan die ik moet volgen tot aan Sedan. Omdat ik op een weg rijd die 'Route de Saint Laurent' heet, volg ik maar de borden naar Saint Laurent. Dat moet goed gaan, kan me er nog wel iets van herinneren. Bij een echte Franse kapper in Saint Laurent op een kruising vraag ik welke weg ik moet volgen en welke dorpjes ik dan tegenkom. Hij bewondert het geheel en geeft me uiterst vriendelijk aanwijzingen. Ook pakt hij nog even een kaart erbij om alles extra te verduidelijken. Hij vraagt me ook nog of ik nieuw koud water wil. Graag!! Mijn flesjes waren wel op, erg warm ook vandaag. Hij wil ze beide vullen. Ik bedank hem hartelijk en vervolg mijn weg. Hij dacht nog zo'n 10 km. Na 5 km zie ik het eerste bord met Sedan erop. Nog 13 km te gaan. Het fietst wel een fijn, door de dorpjes. Weliswaar met een paar klimmen, maar toch. Om kwart voor 3 kom ik op de camping aan. Er is nog net een plekje tussen 2 caravans in bij het kraantje!!! Dat doe ik natuurlijk gelijk! Ik hoop dat mijn tent blijft staan, het waait nog steeds flink. Morgen blijf ik ook hier. Misschien ga ik terug fietsen, misschien met de trein. Ik weet het nog niet. Een combi kan natuurlijk ook! Ik heb wel even genoeg gefietst. Moe... uitgeput... homesick... hoort er allemaal bij. Na een half uurtje rust in de tent ga ik boodschappen doen. Ik weet niet of de winkels hier morgen open zijn en heb echt wel weer wat nodig. Ook maar eens de Decathlon in ;-), daar een leuk broekje gekocht die eruitziet als een rokje. Voor op de fiets!! Nu gebruik ik het internet van de Mc Donalds. Toch handig. Ik bestel straks wel een ijsje ofzo... Twee dagen geen internet gehad, wel gek..., voelde zo afgesloten van alles. Ben ik niet meer gewend. Erg leuk om jullie reacties te lezen. Doet me goed. Ook bedankt voor de sms'jes. Voicemail kan ik hier helaas niet meer afluisteren. Morgen maar weer eens kijken of ik hier nog een keer gebruik mag maken van het internet. Nu nog even genieten van de zon, want die is heerlijk vandaag!

Reacties

Reacties

Marja

Ooooh zo leuk hé op dat plekje bij het kraantje..als ik eraan denk dan zou ik zo weer heen willen en bij je gaan staan. Weet je ook gelijk dat je goed staat ;) hahahaha
Geniet lekker daar en we horen wel wanneer je deze kant weer op komt!

ihtzovvjlk xx mama

Sjaan

Dat is heerlijk een plaatsje bij een kraan als je moe en bezweet aankomt na een dag fietsen in de hitte, heb je echt verdiend!
Ga maar lekker uitrusten morgen en geniet van de zon!
Zoenen van Sjaan

Tea

Hoi kelly

Ik wist niet dat je een prive kok mee had genomen.

Warme groet Tea

Marja

...soms komen ze uit het niets.....

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!