Dag 4 Raar – Namur 117,38 km (482,70 km totaal)

9.30 - 18.30

De voorspellingen voor afgelopen nacht zaten er niet ver naast denk ik. Minimuntemperaturen van 0 graden. Nou, koud was het hoor. Mijn oude kruikentruc maar weer eens gebruikt. Om een uur of 5 werd ik wakker. Nog steeds koud. Weer even omgedraaid en toen was het ineens half 9 en lekker warm! Wat heerlijk om zo wakker te worden. Wel wat later dan ik ben gewend, maar dat geeft niet. Ik heb vakantie! Ik spring weer op de fiets en sjees Raar uit. De eerste 3 km gaan bergaf en dat is lekker om mee te beginnen. Na 5 km rijd ik Maastricht binnen en na 8 km en ik al bij het station. Op zoek naar de Maas. Het eerste stukje rijdt erg mooi! Al vrij snel duikt de industie op. Logisch, want ik rijd langs de Maas. Had daar alleen niet aan gedacht. De paden langs de Maas zijn steedsbereikbaar voor fietsers. Alleen moeten ze wel rekening houden met af en toe een hoop zand op de weg, een cement achtig spul of vrachtwagens die stenen lossen. Ineens moet ik afstappen omdat er een machine een soort blubber uitburpt. In grote golven loopt het over het fietspad. Ik had vandaag mijn slippertjes aangedaan, want ik kreeg een beetje last van mijn fietsschoenen. En ik zag dat de zon niet komt op de plek waar de sok zat en dat ziet er ook niet zo charmant uit. Maar goed... nu dus door de blubber. Lekker tussen mijn teentjes!! Gelukkig droogde het langzaam op terwijl ik fietste ;-). De industie houdt nog lang aan. Door Luik rijden vond ik niet zo leuk. Heel veel drukte en veel rommel. Slechte wegen. Wel mooi weer! Prachtig weer. Na Luik kom ik weer langs de Maas zoals ik het ken. Mooie natuur, fijne fietspaden. Vlak voor Sclayn heb ik de eerst mogelijke camping op mijn kaart. Er volgen er nog 5 voor het geval de eerste niets is. En dat bleek. Er stonden 3 oude caravans waarvan ik me afvraag of er iemand in verblijft. De tweede camping bestond niet meer, de derde, vierde, vijfde en zesde ook niet!!! Wederom bij toeval had ik de exacte locatie van de jeugdherberg op mijn kaart getekend, een paar weken geleden. Inmiddels was ik bij de bakker een fietsend echtpaar tegengekomen die ook op zoek waren naar een camping. We fietsen gezellig samen door, zij op de tandem, ons verwonderend over de niet bestaande campings en genietend van de inmiddels prachtige omgeving. Bij de jeugdherberg aangekomen is ernog één plekje in een gedeelde kamer ofop het kampeerveldje. Kamperen natuurlijk!Op het volleybalveld.... De douche en toilet kunnen we gebruiken en het ontbijt zit inbegrepen. Met z'n drieën gaan we eten, want het is alweer later dan ik wilde. We hebben erg gezellig gezeten en dronken lekker een wijntje bij het eten. Heel leuk! Straks maar eens slapen. Verwachting is dat het weer koud wordt vannacht. Morgen Frankrijk in!!! Jeej!

Reacties

Reacties

Sjaan

Jippie, hartstikke goed!!!
Groeten van Jan en zoenen van Sjaan

Kees

Ha Kell,
schiet al lekker op. lekker dat je zulk mooi weer hebt. verder, probeer het metalen plaatje van je spd schoen iets te verschuiven, je merk vanzelf wanneer ze op de goede plek zitten (of rij gewoon lekker verder op slippers :)) hoop dat je weer zo'n leuke camping vanavond hebt. groetjes kees

Marja

Heerlijk, fietsen eten en een glaasje wijn, heb ik ook gedaan vandaag, 49,5 km gefietst naar Josina en terug, heerlijk! Op naar je volgende verhaal!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!