Dag 5, Sorde-l’Abbaye – St. Jean Pied de Port 72,32 km (398,70 totaal)

Lekker uitgeslapen, minder koud vannacht. Bijna warm! (Heel veel meer zuid kan ik niet in Frankrijk.)Ruim na 9 uur zat ik op de fiets. Stokbrood gekocht, lekker ontbeten bij een kerkje vlak na de start. Goed begin. Er komen een paar heuvels en het landschap is nu echt veranderd ten opzichte van de laatste twee dagen. De zon schijnt lekker en als het heet begint te worden, komen er wolken voor!! Ideaal dus. Onderweg spreek ik nog een echtpaar uit Nijmegen. Ik dacht dat zij sneller gingen, maar als ik ze inhaal, zie ik ze niet meer terug. Bij een kerkhof vul ik mijn flesjes snel bij, want het is erg inspannend, al die heuvels. Een hond vind het alleen niet goed dat iklangs zijn huis rijd. Na mijn minder fijne ervaring met zo'n'onderweghond', pak ik mijn apparaatje met hoge pieptoon dat honden wegjaagt. Het werkt, maardie hondkomt steeds dichterbij als ik het knopje niet indruk. Heelhuids kan ik weer verder.Nog steeds prachtig uitzicht op de komende Pyreneeen. In St. Jean Pied de Port heb ik rond half 4 de camping gevonden. In het centrum heb ik een restaurant gevonden met Wifi en dat is wel even leuk. Maar wat een mail, als je een week weg bent!!! Als ik thuis ben, bekijk ik het wel even allemaal. Terwijl ik daar zit, komt Anja langs. Ze had me zien zitten en rijdt nu weer alleen. Wederom even gezellig gekletst.Zij gaat morgen of overmorgen de Pyreneeën door.Deze stad is een echtstartpunt voor vele pelgrims. Het barst hier dan ook van de wandelaars en fietsers. Ook alle souvenirswinkels zijn hierop aangepast. Vanuit de verte kon ik zien hoe een weg door de bergen leidt, missschien wel voor morgen. STEIL!! Ik krijg een flinke klim van 20 kilometer. Ook een fikse afdaling en dan nog een paar kleinere klimmen. Ben benieuwd.Heb ik nog meer te melden? Nee, dit is het voor vandaag. Nu nog maar even lekker chillen, dat heb ik wel verdiend, vind ik.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!