Dag 3, Cadillac – Onesse-et-Laharie 111,46 km (241,59 km totaal)

Om een uur of 8 werd ik wakker. Toen ik koud en met droog-na-met-nat-haar-naar-bed-gegaan-zijn-haar mijn tent uit kwam, zat Kees al aan zijn tweede kopje koffie. We zouden tot de eerste bakker met elkaar meefietsen, wel zo gezellig. Uiteindelijk was ik sneller ingepakt dan Kees, ook al heeft hij maar de helft zoveel mee als ik. Wel lachen, want ik word kennelijk ingeschat als iemand die niet zo snel inpakt. Het landschap is vlak, en heel veel naaldbomen. Wel mooi, zeker tegen een knalblauwe lucht. Na het ontbijt besluiten we samen door te fietsen. Omdat het landschap vlak is, is voor mij de 100 km ook niet zo erg, dus ik ga overstag. We lunchen in Moustey op een terrasje, erg vriendelijk gerund door een ouder echtpaar. Na onze bidons aan de tap te hebben gevuld (met koud water) gaan we weer verder. Onderweg komen er nog3Engelse mannen op racefietsen aan. Ze fietsen veel sneller en ook meerdan wij (ongeveer 200 km per dag), maar rijden nog even een stukje rustig met ons mee en we kletsen gezellig, ze hebben een lekkere spirit mee. Heerlijk om ook even Engels te praten, gaat toch makkelijker dan het Frans. With compliments for my accent. Later weer met z'n tweeen kletsen Kees en ik elkaar de oren van de kop, nog steeds erg gezellig. Nog even pauze op een heet punt van de dag, tot half 5. We doen nog wat boodschappen voor het avondeten en wat tussendoortjes.Na de boodschappen kunnen we de route niet zo snel terugvinden. We zien ineens wel stickers met een schelp. Niet de stickers die we normaal gesproken volgen, maar toch van de Jacobsroute. Na een paar kilometer komen we erachter dat deze stickers een andere route aangeven. Welliswaar met hetzelfde doel, alleen gaat deze heel lang langs de autosnelweg. We zien op de kaart dat het goed komt, dus volgen de weg. Heel veel autoΒ΄s toeteren naar ons. Eerst kijken we daar een beetje raar van op, maar later wordt er ook gezwaaid en gejuicht! Wat bijzonder. (Dat denken die mensen vast ook.... hahaha) Op de camping krijgen we stelletjes korting en de waarschuwing dat er tot 1:00 uur een feest is. Er staat ook een stel fietsers, waar we even mee staan kletsen. We gaan later, dan ook maar even naar dat feest en drinken een paar wijntjes/biertjes. Om half 1 weer terug naar de tenten. Om 0:58 uur werd als laatste liedje op dat feest dat liedje gespeeld dat ik gisteren zo vaak op repeat heb gezet. Terwijl ik naar de sterren kijk en dit liedje hoor, lopen de tranen over mijn wangen. Wat een timing! Uiteindelijk dus na 2 uur gaan slapen. Mooie dag. O ja, en warm!!

Reacties

Reacties

Lida

Hallo Kelly,

Leuk om je verhalen weer te lezen.
Stelletjes korting ha, ha, was het de moeite??

Geniet van je reis, dikke kus.

Mama

Zou Lida de korting bedoelen of Kees?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!