Op naar Rotterdam

gefietst: 25,34 km

Na te hebben uitgeslapen, gepakt, katten te hebbengeknuffeld en deuren op slot te hebben gedaan, ging ik op mijn fietsie naar het station in Heerhugowaard. Het was een uur of half 12 en ik kon rustig aan doen. Lichtelijk met de neus omhoog de verbazende en verontruste blikken van tegenliggers negerend, ging ik via de Middenweg naar het station. Twee kaartjes gekocht en nog maar 3 minuten wachten op de trein. Wat een planning. Toch lekker dat je dan niet zo lang hoeft te w88 ;-p. De conductrice hoefde mijn kaartjes niet te zien, net als de conducteur in de andere trein. Zie ik er zo betrouwbaar uit? Ik kreeg steeds hulp bij het in- en uittillen van mijn fiets. Zien mijn spierballen er zo.... Ook na aankomst op het station in Rotterdam werd mij spontaan hulp aangeboden voor het vinden van de weg. Al snel had ik de Stay Okay gevonden. Leuk hoor, die kubuswoningen. Alleen niet echt praktisch. Ik krijg een kamer op de derde verdieping en er is gelukkig een lift, want al die tassen sjouwen is alleen maar goed voor de spierballen. Ik besluit wat te gaan rondfietsen in Rotterdam. Beetje toerist in eigen land, zo met een mega plattegrond van de stad bij me. Al snel merk ik dat het niet echt lastig is om de weg terug te vinden. Enkele grote straten zijn snel te vinden en dan is de rest ook niet zo moeilijk. In de bibliotheek ga ik nog even internetten. Niet normaal, zo groot. Echt mega! En dan nog 6 verdiepingen ook!!! Ik zoek een rustig plekje in de hoek voor de letterkunde. Als ik weer terug ben in de Stay Okay, merk ik dat ik best moe ben en ga een beetje op mijn bed liggen. Omdat ik bijna in slaap val, besluit ik te gaan douchen en dan gelijk te gaan slapen. Ik moet er tenslotte om 4.40 uur alweer uit. Om een uur of 9 krijg ik 2 kamergenoten. Twee Franse meiden. Ik kom gelijk in de vakantiesfeer. EĆ©n van die twee zit nu op de IUFM, de Franse Pabo in Parijs (en Melun). Dat is toch wel gezellig. De meiden gaan rond kwart voor 10 een restaurant zoeken. Het blijven natuurlijk Fransen! Helaas word ik toch wakker als ze super stil om 12 uur terug komen, het is ook erg warm en in de stad is het niet echt rustig.

Reacties

Reacties

monique

jeeej! nu komen al je verhalen! :)

ben benieuwd!

X

Kelly

Ja, vandaag alvast een beginnetje, de rest komt later wel... Zal dan ook zorgen dat de mensen in de mailinglijst niet bij ieder verhaal een berichtje krijgen!!!

XX

Mama

Leuk om te lezen, fijn dat je zo snel met de trein mee kon idd :P

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!